Toki’nin bildiğim kadarı ile Battalgazi ilçesi Orduzu Gelincik Tepesi, Yıldız Mahallesi Yıldız Tepe çevresi, Büyükşehir Belediyesi çöp atık çevresi, Çamurlu Mahallesi Çevresi, Orduzu Pınarbaşı çevresi ve yakınında askeri alan içerisinde;
Yine Yeşilyurt İlçesi İkizce Mahallesi Çevresinde yaklaşık elli binin üzerinde deprem konutu üreterek, deprem felaketinde mağdur olan hak sahibi ailelere ve hemşerilerimize konutlar bittikçe teslim edilecek. Ve Buralarda ya yeni bir Malatya yüzü ve Kültürü fışkıracak ya da ‘Kültürsüzlüğü.’
Yine yüz binin üzerinde ki hemşerilerimiz bu yerleşkelerde onlarca mahalle ve sokak oluşturarak yarının Malatya Kültürünü yenden birlikte inşa etme sürecine girecekler. Her mahalle her bir sokak ayrı bir yaşam ve kültür oluşmasına sahne olur mu, yaşanır mı diye bir soru sormak da içimden gelmiyor değil? Hele günümüzde sosyal medyanın etkin olduğu bu dönemde bu çağda geçmişimizin Malatya kültürünü hem de kendilerinden onlarca kilometre uzaklıkta eski yerleşim yerinde yüz binlerin üzerinde ‘Yerinde Dönüşümle’ ev sahipliliğine kavuşan hemşerilerimizle birlikte ‘Malatya Kent Kültürünü’ nasıl inşa edecekler. Belediye Başkanlarımız hiç düşündünüz mü? Evet belki de en kolayından yola çıkarak konutları teslim edere Malatya’nın yarınlarını inşa edeceğinizi düşünüyorsanız, bu kentin üzerine gelecekte insan yükü çöktüğünde nasıl altından kalkacağımızı söylemeye dilim bile varmıyor.
Bu yerlerde yeşerecek evler, mahallerimize, sokaklarımıza ne zaman dönüşecek. Ya da Mahallelerimiz sokaklarımız ne zaman oluşacak?
Kimin, kimlerinin ne zaman mahalleleri ya da sokakları olacak? Sonuç olarak en güzel planları ve programları ortaya koysak dahi, bunu yaşama geçirecek hemşerilerimizin bilinçli katılımları olmadığı sürece her zaman hüsrana uğrayacaktır. İçinde halkın olmadığı, hemşerilerin kent yönetimine demokratik bir biçimde yansımadığı sürece geleceğin Malatya’mızı nasıl oluşturacağız, nasıl inşa edeceğiz?
Yakında 88’ime adım atacağım. Geçmişime dönüp bakıyorum. Teze Cami’nin Batısına
Buralara uğramadan, mahallemin kokusunu almadan ayrılamazdım.
Nasıl unutabilirim? Malatya’mızın İsmetiye Mahallesi Şerbetçi Sokağını ve içindeki evimize
Bu yapılarla ve üretim ilişkileri ile oluşan Malatya’mızın ‘Mahalle ve Sokak Kültürümüz’ yılların içerisinde damıtılarak oluşmuştu. Depremle birlikte işte biz bu kültürü kaybettik. En acısı da bu değil mi? Farkındamısınız?
Tokinin ev yapması ve evlerin depremzede hemşerilerimize teslim edilir olması belki de Malatya’mızın inşasında işin en kolay yanı. Ya bu yeni yerleşim yerlerinde fışkıracak mahalle ve sokaklarının oluşması ile birlikte Malatya Kültürünün! Nasıl şekilleşeceğini? Yine Malatya’mızın kadim mahalle ve sokaklarında ‘Yerinde Dönüşümle’ birlikte yeniden şekillenecek ‘Parçalanmış Örselenmiş Malatya’mızın bu mahalle ve sokaklarımızın komşuluk kültürünü!’ kimin inşa edeceğini hiç düşündünüz mü? Farkındamısınız?
Büyükşehir Belediye Başkanım Sayın Sami ER. Yeşilyurt Belediye Başkanım Sayın İlhan Geçit. Battalgazi Belediye Başkanım Sayın Bayram Taşkın.
Asıl Belediye Başkanlığınızın geleceği, Malatya’mızın ‘Kadim Kültürünün’ yeni oluşacak Malatya’mızın yüzüne vuracağınız ‘Kültür İnşanızla’ birlikte sizlerinde ‘Kültürünüzü ve Belediye Başkanlığınızı’ yansıtacak.
Ne dersiniz? Farkındamısınız?
Tüm hemşerilerim ve okuyucularımın Kurban Bayramını kutlar, gelecek güzel günlerimizin hepimizin olması dileklerimi iletirim.