Malatya’nın Yazıhan ilçesi Boyacık Mahallesi’nde hasat çalışmaları sürerken, MAGİNDER Başkanı Salih Karademir biçerdöverlerle yürütülen arpa ve buğday hasadına katıldı. Muhtarlar ve çiftçilerle bir araya gelen Karademir, tarlalarda incelemelerde bulunarak üreticilerin beklentilerini dinledi.
“BU YIL VERİM YÜKSEK”
Hasat alanında açıklamalarda bulunan Karademir, bu yılki yağışların üretime olumlu yansıdığını belirterek şu ifadeleri kullandı:
“Şu an Yazıhan’ımızın Boyacık Mahallesi’ndeyiz. Kıymetli muhtarlarımızla birlikte burada arpa ve buğday tarlalarında biçerdöverlerle ürün hasadı gerçekleştiriyoruz. Gerçekten çok güzel bir atmosfer var. Bu sene çok şükür yağışlarımız çok iyiydi. Çiftçimiz inşallah emeğinin karşılığını alacak diye inanıyoruz. Buradaki biçerdöver şoförleriyle görüştük. Tarlalardaki verimin yüksek olduğunu söylediler. Tabii çiftçimizin beklentisi ürününü en iyi fiyata satabilmek. İnşallah devletimiz de bununla ilgili yüksek bir fiyat açıklayarak üreticimize güçlü bir destek verecektir.”
“TARLADA İZİ OLMAYANIN HARMANDA YÜZÜ OLMAZ”
Üretimin önemine dikkat çeken Karademir, çiftçilerin büyük emek verdiğini vurgulayarak şöyle konuştu:
“Biz şunu özellikle söylemek istiyoruz; tarlada izi olmayanın harmanda yüzü olmaz. Gerçekten çiftçimiz büyük emek vermekte. Malatya’mız sadece kayısıdan oluşmuyor. Kayısının dışında arpamız, buğdayımız, mercimeğimiz, mısırımız ve ayçiçeğimiz var. Malatya’nın bereketli topraklarında birçok ürün yetişiyor. Malatya bir tarım şehridir. Yazıhan da Malatya’nın en büyük tarım ilçelerinden biridir. Gerçekten çok bereketli topraklara sahibiz.”
“ÇİFTÇİYE VERİLECEK DESTEK MALATYA’YI GÜÇLENDİRİR”
Tarıma yapılacak yatırımların şehir ekonomisine doğrudan katkı sağlayacağını ifade eden Karademir, 6 Şubat depremlerinin ardından tarımın öneminin arttığını belirterek şunları söyledi:
“Bu topraklara daha çok destek verilmesi gerekiyor. Çiftçiye ne kadar güçlü destek verilirse üreticimiz o kadar kalkınır, Malatya da o kadar güçlü olur. 6 Şubat depremlerinden sonra Malatya’nın güçlü bir ekonomiye ihtiyacı var. Bunun da en önemli ayağı tarımdır. Tarım için devletimizin, Cumhurbaşkanımızın ve Tarım Bakanlığımızın gerekli desteği vereceğine inanıyoruz. Biz her zaman çiftçimizin, köylümüzün yanındayız. Köylü milletin efendisidir. Bunu özellikle söylemek istiyorum.”
“MUHTARLAR ÇİFTÇİNİN VE KÖYLÜNÜN SESİDİR”
Kırsal mahallelerde muhtarların önemli bir rol üstlendiğini vurgulayan Karademir, şu ifadeleri kullandı:
“Bugün Malatya’da birçok konuda muhtarlarımız üzerinden ilerliyoruz. Gerçekten muhtarlarımız köylünün ve çiftçinin sesi konumundadır. Her ilçemizde üreticinin sorunlarını ve taleplerini ilgili kurumlara ulaştırıyorlar. Muhtarlarımız sayesinde gerekli koordinasyon sağlanıyor. Kendilerine emeklerinden dolayı teşekkür ediyorum.”
“KAYISININ DEĞERİ KORUNMALI”
Malatya ekonomisinin temel ürünlerinden kayısıya da değinen Karademir, ürünün değer kaybetmemesi gerektiğini belirterek şöyle konuştu:
“Bu sene kayısıda da inşallah ciddi bir verim alınacak. Ancak kayısının en iyi fiyatlarla satılması gerekiyor. Kayısı üzerinde çeşitli algılar oluşturuluyor. Bizim beklentimiz ürünün değer kaybetmemesidir. Çünkü kayısı Malatya ekonomisinin temel taşlarından biridir. Üreticimizin emeğinin karşılığını alması gerekiyor.”
“MALATYA TARIM FUARINA YENİDEN KAVUŞMALI”
Karademir, açıklamasının sonunda Malatya’da tarım ve hayvancılık fuarının yeniden düzenlenmesi gerektiğini ifade ederek şunları söyledi:
“Şehrimizin yeniden tarım fuarına ihtiyacı var. Yaklaşık üç yıldır fuar düzenlenmiyor. Oysa çevre illerin tamamında, hatta deprem bölgesindeki diğer şehirlerde her yıl düzenli olarak tarım fuarları gerçekleştirildi. Tarım fuarı üreticilerimiz için çok önemli. Çiftçilerimiz burada yeni teknolojileri, iş makinelerini ve üretime katkı sağlayacak yenilikleri görme imkânı buluyor. Yetkililerimizin ve siyasilerimizin bu konuda gerekli adımları atmasını bekliyoruz.”
Karademir, sözlerini “Hasat bayramımız hayırlı ve bereketli olsun. Tüm çiftçilerimize bol kazançlı bir sezon diliyorum” diyerek tamamladı.
MUHTAR ÇOLAK: “BU YIL BEREKETLİ BİR SEZON YAŞIYORUZ”
Boyacık Mahallesi Muhtarı Ali Çolak da hasadın verimli geçtiğini belirterek,
“Öncelikle Salih Başkanımıza ve değerli muhtarlarımıza hoş geldiniz diyoruz. Bu yıl bereketli bir sezon geçiriyoruz. İnşallah çiftçimizin emeği boşa gitmez. Devletimize güveniyoruz. Hasat döneminin tüm üreticilerimize hayırlı olmasını diliyoruz”
dedi.
(MHA)


