BUSABAH TV Youtube kanalında yayınlanan Futbol Analiz programında spor yorumcusu Aziz Yiğit Amatör Futbol Liglerine yönelik önemli değerlendirmeler yaptı.

2. Amatör Futbol Ligi play-off maçlarını ve statüyü değerlendiren spor yorumcusu Aziz Yiğit,

“Statü yıllarca uygulanan statü yani 2. Amatör Küme'de 1. ve 2. takımlar play-off'a kalıyorlar, dört takım tek devreli lig usulü. Şimdi bu hafta iki maç oynandı; Malatyagücü, Karakavak'ı yendi, ondan sonra diğer İkizce Alageyik'le oynadı. Alageyik'te, Alageyik'te İkizce'yi 3-1 mağlup etti. Gelecek hafta oynanacak maçlar belki netleştirir. Gelecek hafta diyelim Malatyagücü Alageyik'le oynayacak, Karakavak'la da İkizce yani... Bir hafta sonra da bir maç tekrar iki maç var yani 3 hafta sonunda en fazla puan alan 1. ve 2. takım 1. Amatör Küme'ye yükselmiş... Statüde tabii puanlar, puanların eşit olmasında sanırım penaltı atışı olur çünkü 1. Amatör Küme play-off'ta da öyleydi. Onunla ilgili tabii daha net bir şey ortaya konulmadı ama önemli olan şu, 1. ve 2.'nin play-off'a, 1. Amatör'e kesin çıkacağı. Seyircide güzel, mükemmel bir ilgi alaka da var hakikaten Yeşiltepe'de olmasına rağmen bayağı aileler geliyor, seyirciler geliyor, herkes her takım kendi takımını destekleyen taraftarı geliyor. Onun için gerçekten güzel bir ambiyans. Orada çıkan takımlar kim olursa olsun bu yani orada Malatyagücü olur, İkizce olur, Karakavak olur yani hangi takım çıkarsa çıksın sonuçta Malatya'nın takımları. Yani önemli olan şu: 1. Amatör Küme'ye çıkan takımların, hak eden takımların oraya çıkması lazım. Sonrasında bunun bütçesi çok önemli işte amatörün ulaşımı, bunların malzemesi, bunların zaman beslenme, yemekle alakalı hakikaten büyük bir külfet. İnşallah lige çıkan takımlar bunun da gelecekte hazırlığını yaparlar çünkü kulüplerimizin hakikaten maddi durumları iyi değil. Bununla alakalı inşallah belediyelerimiz de bir çalışma yapar, kulüplerimize bir rahatlatma verirlerse sanıyorum önümüzdeki sezondan sonra amatör kulüplerimiz biraz daha rahat edecekler. En azından ben şu mesajı vereyim: Yeşilyurt Belediyespor Kulübü Başkanı Ramazan Bey'in vermiş olduğu mesaj amatör için gerçekten bir umuttur. İnşallah bu umudumuz boşa çıkmaz, gelecekte de amatör takımlarımız, bu 1. Amatör ve 2. Amatör olan bütün takımlarımıza da destekler devam eder”

ifadelerine yer verdi.

HANİFE SARI