Malatya Büyükşehir Belediye Ampute Futbol Takımı tarihinde ilk defa Türkiye Kupası’nda 3. oldu. Ampute Süper Lig’de ilk kez mücadele ettiği 2025-2026 sezonunda dikkat çekici bir performans ortaya koyan Malatya Büyükşehir Belediye Ampute Futbol Takımı, sezonu önemli bir başarıyla tamamladı. Ligi dördüncü sırada bitiren Malatya temsilcisi, Türkiye Kupası’nda ise üçüncü olarak kulüp tarihine geçti.
Türkiye Kupası’nda zirveyi hedefleyen yeşil-beyazlı ekip, yarı finalde ligin şampiyonu Şahinbey Ampute Futbol Takımı ile karşı karşıya geldi. Büyük çekişmeye sahne olan mücadelede oyun boyunca etkili bir performans sergileyen Malatya ekibi, sahadaki üstün mücadelesiyle taraflı tarafsız herkesin takdirini topladı. Ancak son dakikalarda yediği talihsiz golle rakibine 2-1 mağlup olan Malatya temsilcisi, final biletini kaçırdı.
Yarı finaldeki mağlubiyetin ardından üçüncülük maçına çıkan Malatya Büyükşehir Belediye Ampute Futbol Takımı, Ampute Süper Lig’i üçüncü sırada tamamlayan Trabzon Ampute Futbol Takımı ile karşılaştı. Karşılaşmaya etkili başlayan Malatya ekibi, ilk yarıda yakaladığı fırsatları değerlendiremeyince devre golsüz eşitlikle sona erdi.
KULÜP TARİHİNDE İLK KEZ TÜRKİYE KUPASI’NDA ÜÇÜNCÜLÜK ELDE ETME BAŞARISI GÖSTERDİ
İkinci yarıya daha istekli başlayan Malatya Büyükşehir Belediye Ampute Futbol Takımı, bulduğu golle mücadeleyi 1-0 kazanarak Türkiye Kupası’nı üçüncü sırada tamamladı. Bu sonuçla Malatya temsilcisi, kulüp tarihinde ilk kez Türkiye Kupası’nda üçüncülük elde etme başarısı gösterdi.
Karşılaşmanın ardından düzenlenen törende takımın teknik direktörü Selim Karadağ, sportif direktörü Mehmet Erdem Yaşar, idareci Suat Canlı ve futbolculara madalya ile kupaları Türkiye Futbol Federasyonu yetkilileri tarafından takdim edildi.
Malatya Ampute Spor Kulübü Başkanı Hamdi Süha Hotar, Gençlik ve Spor Hizmetleri Dairesi Başkanı Mükremin Yağbasan ve Spor Koordinatörü Furkan Salduz, sezon boyunca ortaya koydukları mücadeleden dolayı teknik heyeti ve sporcuları tebrik etti.
“TAKIMIMIZ BÜYÜK BİR İNANÇ, DİSİPLİN VE MÜCADELE ÖRNEĞİ SERGİLEDİ”
Kulüp Başkanı Hamdi Süha Hotar yaptığı açıklamada, takımın sezon boyunca büyük bir inanç ve özveriyle mücadele ettiğini belirterek şu ifadeleri kullandı:
“Takımımız büyük bir inanç, disiplin ve mücadele örneği sergiledi. Bu başarı, oyuncularımızın ve teknik heyetimizin özverili çalışmalarının bir sonucudur. Hepsini yürekten kutluyorum. Türkiye Kupası’nı kazanmayı çok istiyorduk ancak yarı finalde şanssız bir mağlubiyet alarak final şansını kaybettik. Sezonu çifte kupayla tamamlamayı hedefliyorduk. Buna rağmen elde ettiğimiz üçüncülük bizim için çok değerli bir başarıdır.”
Hotar ayrıca sezon boyunca kulübe verdiği desteklerden dolayı Malatya Büyükşehir Belediye Başkanı Sami Er’e teşekkür ederek,
“Sezon başından bu yana her zaman yanımızda olan ve desteğini hiçbir zaman esirgemeyen Büyükşehir Belediye Başkanımız Sayın Sami Er’e teşekkür ediyoruz. Bu gururu yaşamamızı sağlayan teknik heyetimize ve tüm sporcularımıza da ayrıca teşekkür ediyorum”
dedi.
GELECEK SEZON İÇİN DE ŞAMPİYONLUK HEDEFİYLE ÇALIŞMALAR DEVAM EDECEK
İlk sezonunda hem ligde hem de Türkiye Kupası’nda önemli başarılara imza atan Malatya Büyükşehir Belediye Ampute Futbol Takımı, gelecek sezon için de şampiyonluk hedefiyle çalışmalarını sürdürecek.
HÜSEYİN KOCAMAN
