Geçtiğimiz yıl zirai don nedeniyle kayısı üretiminde ciddi kayıpların yaşandığı Malatya’da, 2026 yılı kayısı rekoltesine ilişkin hazırlanan rapor paydaşlarla değerlendirildi. Toplantıda üretim beklentileri, sektörün mevcut durumu ve üreticilerin talepleri ele alındı.

Malatya Valisi Seddar Yavuz başkanlığında gerçekleştirilen toplantıda, Kayısı Rekoltesi Tespit Komisyonu tarafından hazırlanan rapor görüşüldü.

Malatya’nın en önemli tarımsal gelir kaynaklarından biri olan kayısının mevcut durumu ile 2026 yılı üretim beklentilerinin değerlendirildiği toplantıya ilgili kurum temsilcileri ve sektör paydaşları katıldı. Hasat sezonu öncesinde yürütülen çalışmaların da ele alındığı toplantıda, üreticilerin talepleri ve sektörün beklentileri masaya yatırıldı.

NİHAİ RAKAMLAR TEMMUZDA AÇIKLANACAK

Geçtiğimiz sezon etkili olan zirai don nedeniyle kent genelinde kayısı üretiminde önemli kayıplar yaşanırken, bu yılki rekoltenin netleşmesine yönelik çalışmaların sürdüğü belirtildi. Kayısı Rekoltesi Tespit Komisyonu’nun hazırladığı rapor doğrultusunda nihai rekolte verilerinin temmuz ayında kamuoyuyla paylaşılmasının beklendiği ifade edildi.

VALİ YAVUZ’DAN BEREKET TEMENNİSİ

Toplantının ardından değerlendirmelerde bulunan Malatya Valisi Seddar Yavuz, hasat sezonunun başta üreticiler olmak üzere tüm sektör paydaşları için bereketli ve bol kazançlı geçmesini temenni etti. Vali Yavuz, kayısının Malatya ekonomisi açısından taşıdığı öneme dikkat çekerek, üretimin sürdürülebilirliği için çalışmaların devam edeceğini vurguladı.

(MHA)