Bir yandan ot temizliğiyle mahalleyi yaza hazırlayan Seyran Mahallesi, diğer yandan Türk Telekom, elektrik ve imar sorunlarıyla mücadele ediyor. Mahalle Muhtarı Zihni Dönmez Malatya Sonmanşet gazetesine konuşarak, temizlik çalışmalarından duyduğu memnuniyeti dile getirirken, yıllardır çözülemeyen altyapı ve imar problemlerinin de artık gündemden çıkarılması gerektiğini söyledi.
Yeşilyurt Belediye Başkanı İlhan Geçit ve ekibine teşekkür eden Seyran Mahallesi Muhtarı Zihni Dönmez, yapılan ihale neticesinde yüklenici firma aracılığıyla mahalledeki boş arazileri ve arsaları tamamen temizlettiğini söyledi.
“MAHALLELİMİZ BU SAYEDE GÜZEL BİR YAZ SEZONU GEÇİRECEK”
Kadınların temizlik konusunda çok rahatsız olduklarını dile getiren Dönmez,
“İş makineleriyle otlar biçilerek çok güzel bir çalışma yürütülüyor. Bu hizmet vatandaşlarımız için çok iyi oldu; sivrisinekten, böcekten ve yılandan başımızı kaldıramıyorduk. Bu sayede mahallemizde güzel bir temizlik yapılmış olacak. Bu temizliği başlatan Belediye Başkanımıza, Fen İşleri ve Park Bahçeler müdürlüklerimize, sahada çalışan tüm ekibe mahallem adına çok teşekkür ediyorum; sağ olsunlar, var olsunlar. Bu durumdan en çok ev hanımları şikayetçiydi; rahatsızlıktan dolayı balkonlarında bile oturamıyorlardı. Ancak bu temizlikle birlikte önce otlar biçiliyor, ardından bu otlar kaldırılıyor. Hemen arkasından bir de ilaçlama çalışması yapacağız. İnşallah mahallelimiz bu sayede güzel bir yaz sezonu geçirecek”
diye konuştu.
“MAKİNELER HARIL HARIL ÇALIŞIYOR”
Temizlik ekiplerinin yoğun olarak çalıştığına dikkat çeken Dönmez,
“Toplamda 100 bin metrekareye yakın bir alanımız vardı ve artık çalışmaların sonuna geldik. İnşallah yarına kadar bütün sokak ve caddelerimiz temizlenmiş olacak. Bu arada Büyükşehir Belediye Başkanımıza, ekibine, Park Bahçeler ve Fen İşleri dairelerine de ayrıca teşekkür etmek istiyorum. Onlar da kendi sorumluluk alanlarında bulunan caddelere girerek temizlik çalışması yürüttüler. Bu desteklerinden dolayı Büyükşehir Belediyemize de şükranlarımı sunuyorum. Bu temizliği her yıl düzenli olarak yapacaklar. Şu anda sahada 14 kişilik bir ekip, traktörler ve ot biçme makineleriyle harıl harıl çalışıyor; arkadaşlarımız otları temizliyor”
ifadelerini kullandı.
“EN KISA ZAMANDA BİR ÇÖZÜM ÜRETİLMESİNİ BEKLİYORUZ”
Mahallede devam eden diğer sorunları da anlatan Dönmez,
“Özellikle Türk Telekom ile ilgili büyük sıkıntılar yaşıyoruz. Deprem sürecinde kabloları çalınan sokaklarımız var ve buralara hâlâ bir el atılmadı; vatandaşlarımız bu konuda ciddi şekilde mağdur. Bunun yanı sıra TEDAŞ ile ilgili de büyük problemlerimiz mevcut. Mahallemizde elektrik enerjisinin yetersiz kaldığı bölgeler var. Bu konuyu ilgili kurumlarla görüştük, inşallah en kısa zamanda bir çözüm üretilmesini bekliyoruz”
söyleminde bulundu.
“MAALESEF HÂLÂ BİR ÇÖZÜME KAVUŞTURULAMADI”
Özellikle imar sorununa değinen Dönmez, sözlerini şöyle tamamladı:
“Son olarak imar konusuna da değinmek istiyorum. Şu an Yeşiltepe bölgesinin genelinde bir imar çalışması yürütülüyor. Seyhan Mahallesi özelinde konuşacak olursak; imar süreci maalesef hâlâ bir çözüme kavuşturulamadı. Bu imar planlamasının ve değerlendirmelerin bir an önce tamamlanmasını bekliyoruz. Çünkü müteahhit firmalar veya kendi imkanlarıyla evlerini yapmak isteyen vatandaşlarımız bir an önce inşaatlarına başlamalı ki Seyhan Mahallesi kabuğunu kırabilsin. ‘Kabuğumuzu kırdık’ diyoruz ama maalesef hâlâ imar sorununa takılmış durumdayız. Bu nedenle yetkililerimizden ve imar departmanında çalışan arkadaşlardan bir an önce bu konuya el atmalarını rica ediyorum.”
TÜRKAN YILDIZ KAYA
