Malatya'nın Yazıhan ilçesinde bu yıl ayçiçeği üreticisinin yüzü gülüyor. Yağışların etkisiyle sulama yapılmadan gelişimini sürdüren çerezlik ayçiçekleri bir metreyi aşarken, üreticiler hem yüksek verim hem de düşük maliyet nedeniyle umutlu. Malatya Ziraat Odaları İl Koordinasyon Başkanı ve aynı zaman Yazıhan Ziraat Odası Başkanı Yunus Kılınç, Malatya Sonmanşet gazetesine konuşarak ayçiçeği üretimiyle ilgili önemli açıklamada bulundu.
Yetiştirilen ayçiçeklerin şu anda oldukça iyi durumda olduğunu ifade eden Yazıhan Ziraat Odası Başkanı Yunus Kılınç, yağışların etkisiyle şimdiye kadar sulama yapılmadan ayçiçeklerinin gelişimini sürdürdüğünü söyledi.
“HEM KALİBRESİ BÜYÜK HEM DE DOLULUK ORANI OLDUKÇA YÜKSEK”
“Ayçiçekleri bir metreyi geçmiş durumda ve çiçeklenme dönemine girdi” diyen Kılınç sözlerine şöyle devam etti:
“Artık tablalar açılmaya başladı. İnşallah 10 gün içerisinde ayçiçeklerinin tamamen sarardığını göreceğiz. Sulama ihtiyacının düşük olması hem tohumun iyi gelişmesi hem de üretim maliyetlerinin azalması açısından üreticimize avantaj sağlayacak. Bu nedenle üreticimizin bu yıl daha fazla kazanç elde edeceğini düşünüyoruz. Çerezlik ayçiçeğinde ise Yazıhan önemli bir konumda bulunuyor. Bazen ‘en büyük kalibreli ve en dolgun ayçiçeği Yazıhan’da yetişiyor’ dediğimizde bazı illerden itirazlar geliyor. Ancak ben Türkiye'nin birçok bölgesini geziyorum ve tüm ürünleri yakından görüyorum. Gerçekten de Yazıhan ve Malatya topraklarında yetişen ürünlerin kalitesi çok farklı. Malatya bir lezzet şehridir. Bunu Arapgir’in üzümünden, Akçadağ’ın armudundan, Yeşilyurt’un kirazından, Hekimhan’ın cevizinden ve Malatya kayısısından anlayabilirsiniz. Dünyanın birçok yerinde aynı ürünler yetişiyor ancak aynı lezzeti yakalamak mümkün olmuyor. Çerezlik ayçiçeğinde de durum aynı. Yazıhan ayçiçeğinin hem kalibresi büyük hem de doluluk oranı oldukça yüksek. Nitekim önemli bir markanın firması ayçiçeği hasat edilir edilmez Yazıhan'dan ürün alıyorsa bu da kalitemizin en önemli göstergelerinden biridir.”