Kırçuval Mahallesi Muhtarı Mustafa Emin Serttaş mahalleye yönelik önemli değerlendirmelerde bulundu. Değerlendirmesinde deprem sonrası mahallelerinde yapılan çalışmalarında gelinen son aşama ve daha fazlası hakkında konuşan muhtar Mustafa
Emin Serttaş,
“Kırçuval’ımız yeniden canlanıyor, yeniden büyüyor. Kırçuval Mahallemizin yarısından çoğu rezerv alanına girdi. Rezerv alanlarında yerlerimiz hemen hemen bitmek üzere. Yüzde 70'i bitti, bir yüzde 30'u kaldı. Bu saatten sonra artık peyzaj çalışmaları başlayacak. Altyapılar bitecek, Allah'ın izni ile de Ekim, kasım gibi anahtarlar teslim olacak. Düne kadar bekliyorduk. Diyorduk işte deprem olduğu zaman nerede kalacağız? Çadır var mı? Çadır arıyorduk. Ondan sonra Allah'a şükür devlet yardım etti. Evler başladı. Vatandaş diyordu ‘temeller ne zaman atılacak ne zaman etrafı çevrilecek?’ Ama bugün geldiğimiz nokta yüzde 70'i bitti”
ifadelerine yer verdi.
Açıklamasında Malatya’nın bir yıl sonra tamamen ayağa kalkacağını ifade eden Mustafa Emin Serttaş,
“Bakanımız Murat Kurum'dan Allah razı olsun. Eğer Murat Kurum olmamış olsaydı Malatya şu an ayağa kalkmazdı. Yani Türkiye'deki deprem bölgelerinin hiçbiri ayağa kalkamazdı. Bugün Amerika'da bir yangın oldu. Evler gitti. Devlet dedi ki ben 750 dolar para veririm dedi. Ama şimdi bakıyoruz vatandaşlarımız 480 milyona yani evin demirini alamazlar. Ama 480 milyona 115 m² evlere sahip oldular. Bugün eksiklerimiz var mı, var. Ama Allah razı olsun milletvekilimiz İnanç Siraç Kara Ölmeztoprak bugüne kadar hiç bizi yalnız bırakmadı. 10-15 kere mahalleye geldi. Mahallenin sorumlularını dile getirdik. Milletvekilimiz Abdurrahman Babacan yine aynı şekilde yine onlar da geldi. Belediye başkanlarımız geliyorlar, soruyorlar, ilgileniyorlar. Eksik bir işimiz olduğu zaman yine geliyorlar. Belediye başkanlarımız sağ olsun, hepsi de yardımcı oluyorlar. İlgileniyorlar da. Bir sene sonra Malatya tamamen ayağa kalkar inşallah. Şu anda her taraf yıkık, her taraf çukur. Belediye hiçbir yere yetişemiyor. Valimiz artık bir belediye başkanı olmuş, bir muhtar olmuş, bir bakıyorsun ki muhtarlar gibi sahada, bir bakıyorsun belediye başkanları gibi sahada. Eğer valimiz o tayinden gitmiş olsaydı Malatya gerçekten çok üzülürdü. Bütün millet de yani sırf benim mahalledekiler arıyordu, valimiz gitti mi, valimiz durdu mu, kaldı mı diye. Hep bunu konuşuyorlardı. Çok şükür valimiz kaldı. Vali bey muhtarları yani en az 50 kere makamına çağırdı, toplantı yaptı. Biz çağırıyoruz Vali Bey geliyor. Gece saat 01.30'a kadar geçen hafta Vali Bey misafirimizdi. Gece 1.30'a kadar muhtarlarla oturdu, sorunlarımızı dinledi. Yani bize Allah gönderdi o Vali Beyi”
şeklinde konuştu.
“ARTIK MEMLEKETLERİNE DÖNSÜNLER”
Mahallede yapılan yeni evler ile depremden önceki nüfusa ulaşacaklarına vurgu yapan Mustafa Emin Serttaş, son olarak şöyle konuştu:
“Malatya'ya turist gelmiyor’ diyorlar. Yerli turist geliyor. Şimdi diğer illerden insanlar diyor ki ‘Ben bir Malatya'ya gideyim, Malatya'da deprem oldu. Yeniden bir şehir kuruldu. Hele bir gidip gezelim, bir görelim.’ Geliyorlar da. İnsanlar doğuya gidiyor, bayram tatiline gidiyor. Dönüşte de ‘Malatya'yı bir gezeyim’ diyor. Geliyorlar diyor ki ‘ya daha yıkılmamış bir sürü binanız var. Malatya'da gidecek yerimiz kalmamış.’ Yani şu binalar en azından bir temizlenmiş olsa gelen vatandaş da görecek. Bugün şu şekil söyleyeyim, çarşı merkezi, Saray Mahallesi, 25 Nolu Rezerv Alanı, işte Akpınar, Kırçuval, Sancaktar. Sadece bu bölge en az Türkiye'de 20 ilden daha büyük, bir saha. Yani İkizce, Çamurlu’yu katmıyorum. Sadece bu bölge en az 20 tane şehirden büyük bir alan. Malatya'nın her tarafı inşaat. Devlet de sağ olsunlar, yapıyorlar. Bir iki tane eksikler var. Onlar da olursa daha da güzel olacak. Depremden önce 870 nüfusumuz vardı. Şu anda 350 filan var ama yarın öbür gün işte ekim, kasım gibi evler teslim olduğu zaman tekrar vatandaş dolacak. Özellikle şunu söyleyeyim Malatya'mız gerçekten güzelleşti. Malatya'mız büyüdü. Şehir dışına depremden dolayı gidenler artık dönüş yapabilir, gönül rahatlığı ile. İşte ‘Malatya'da deprem oldu bir şey yok’ demesinler. Malatya'da her şey var. Artık memleketlerine dönsünler. Malatyalı Malatya'da mutlu olur, dışarıda mutlu olmaz.”
HANİFE SARI
