Artan sıcaklığa karşı Kayseri İl Sağlık Müdürü Dr. Mehmet Erşan vatandaşları uyardı.

SICAK ÇARPMASINA KARŞI ÖNLEM ALIN

Konuyla ilgili "Güneş ışınlarının en dik geldiği 11.00-16.00 saatleri arasında zorunlu olmadıkça dışarı çıkılmaması gerektiğini vurgulayan Dr. Erşan, "Özellikle yaşlılarımız, çocuklarımız ve kronik rahatsızlığı olan bireyler bu saatlerde dışarı çıkmamaya özen göstermeli. Mecbur kalındığında ise mutlaka şapka takılmalı, güneş gözlüğü kullanılmalı ve mümkün olduğunca gölgeli alanlar tercih edilmeli" ifadelerine yer verdi.

BOL SIVI TÜKETİN

Kolay ulaşılabilecek su bulundurmanın önemli olduğunu söyleyen Dr. Erşan, " Yaz ayları genellikle kuru ve sıcak geçtiğinden dolayı, terleme ile vücuttan sıvı kaybı daha fazla olur. Bu nedenle su tüketiminin artırılması hayati önem taşır. Susama hissi beklenmeden su içilmeli, gazlı ve kafeinli içeceklerden uzak durulmalı. Evde ya da dışarıda gün boyunca kolay ulaşılabilecek şekilde su bulundurulması önemli bir alışkanlık haline getirilmeli" ifadelerini kullandı.

Sıcak havalarda sindirimi zor, yağlı ve ağır yemeklerden uzak durulması gerektiğini belirten Dr. Erşan, "Yaz aylarında ağır yemeklerden kaçınılmalı, taze sebze ve meyveler, yoğurt, ayran gibi serinletici ve hafif gıdalar tercih edilmeli. Ayrıca yiyeceklerin hijyenine de dikkat edilmeli, açıkta satılan ürünlerden uzak durulmalı" şeklinde konuştu.

GİYİMİNİZİ HAVANIN ŞARTLARINA GÖRE BELİRLEYİN

Dr. Erşan, pamuklu giysilerin tercih edilmesi gerektiğini söyleyerek, "Yaz aylarında özellikle açık renkli, bol ve pamuklu kumaşlardan üretilmiş giysiler tercih edilmeli. Bu tür giysiler teri emer, cildin nefes almasına yardımcı olur ve vücut ısısını dengede tutar. Teri tutmayan sentetik kıyafetler isilik ve cilt tahrişine yol açabildiği için aşırı sıcaklarda tercih edilmemeli" sözlerini kullandı.

65 YAŞ ÜZERİ VE KRONİK RAHATSIZLIĞI OLANLAR DAHA ÇOK DİKKAT ETMELİ 

İleri yaşlardaki vatandaşların dikkatli davranması gerektiğini söyleyen Dr. Erşan, "65 yaş üzeri ve kalp, yüksek tansiyon, diyabet ve böbrek hastalığı gibi kronik rahatsızlığı olan vatandaşlarımız sıcak havalarda daha dikkatli davranmalı. Bu vatandaşlarımız ilaçlarını düzenli almalı, kontrollerini ihmal etmemeli ve hekimlerinin önerilerine mutlaka uymalı. İlimizde şehir merkezinin yanı sıra kırsal mahallelerde tarım ve hayvancılıkla uğraşan vatandaşlarımızın da güneş altında uzun süre çalışmaları sağlık açısından risk oluşturabilir. Bu nedenle açık alanda çalışanlar bol sıvı tüketmeli, sık sık dinlenmeli ve şapka gibi koruyucu ekipmanlar kullanmalı" diye konuştu. (İHA)