Uçbağlar Mahallesi Muhtarı Abdulvahap Ortaç mahalleye yönelik Sonmanşet gazetesine önemli değerlendirmelerde bulundu. 

Yaptığı değerlendirmede Abdulvahap Ortaç mahalleye yapılması planlanan taziye evi, sağlık ocağı, okullar, camiler ve daha fazlası hakkında konuştu.

“TAZİYE EVİ PROJESİ YENİDEN PLANLANACAK”

Abdulvahap Ortaç öncelikle mahalleye yapılması planlanan taziye evi için konuşarak şunları kaydetti:

“Bölgemizde bir taziye yoktu. Taziye evini Battalgazi Belediyesi planladı, komşular istemedi. İstememesinin gereği de otopark kısmına parka yapılacaktı. O bölgede zaten araç park problemimiz var. Mekan problemimiz var. Başka bir mekanda yapalım istedik. Ona da bakacağız. Önümüzdeki günlerde yeniden bir planlama yaparlar diye düşünüyorum. Derme Deresi ıslah edilince orada köy garajımız var. Orası kalkınca onun yerine çok güzel bir taziye evi de yapılır diye düşünüyoruz.”

“OKUL VE SAĞLIK MERKEZİ PROBLEMİMİZ HEMEN HEMEN ÇÖZÜLMÜŞ DURUMDA”

Mahallede yapılan çalışmalara yönelik değerlendirmesine devam eden Abdulvahap Ortaç,

“Okul ve sağlık merkezi problemimiz hemen hemen çözülmüş durumda, iyi haber bu. Bir dahaki eğitim döneminde Gazi İlkokulu Şehit Kemal Özalper ile Sağlık Merkezi arasında inşallah faaliyet gösterecek. Hemen orada Fırat Sağlık Ocağımız açıldı. Alt kısımdaki sağlık ocağının da ihalesi yapıldı, başlanıyor. Yani sağlık olarak merkezlerimiz inşallah önümüzdeki günlerde çok güzel olacak diye düşünüyorum. Okul da yapılıyor”

diye konuştu.

 “CAMİLER RAMAZAN BAYRAMI’NA KADAR HİZMETE AÇILACAK”

6 Şubat depremleri sonrası hasar alan ve yıkılan camiler için de bilgilendirmeler yapan Abdulvahap Ortaç,

“Camilerimizden Badıllı Camimizin temeli atıldı. Sağ olsun hayır sahipleri yapıyor. Yine Kölük Camimizin açılışı yapıldı. Ayşehan Cami zaten depremde de bizim yani vatandaşımızın sığındığı bir yerdi. Uçbağlar Camisi de temel kazındı, yapılıyor. İnşallah camilerimizde bir dahaki Ramazan Bayramı'na kadar hepsi faal olmuş olur diye düşünüyorum. Camiler yapılırken camilerin bazılarının altına taziye evleri de yapılıyor şimdi. Çok güzel olacak. Yeni projeler güzel. İnsanları çadırdan kurtarmak lazım. Yani güzel olur. Taziye evlerinin olması, taziye evlerinin sadece taziye evi olarak düşünülmemesi gerekir. Çok amaçlı salon olarak düşünmek lazım. Taziye mahallede her gün öyle olmaz ama normal zamanda da hanımlarımız, çocuklarımız orada dikiş nakış kursuna, güzel sanatlara, yani beceri kurslarına, yemek yapma kurslarına, pasta yapma kurslarına, yani sosyalleşme adına kullanılabilecek tesisler, emeği geçen ve bu konuda destek veren herkese çok teşekkür ediyoruz”

şeklinde konuştu.

ORTAÇ’TAN HASSASİYET ÇAĞRISI

Mahallede yapılması planlanan muhtarlık binası ve göçe yönelik de bazı açıklamalarda bulunan Abdulvahap Ortaç, son olarak şu ifadelere yer verdi:

“Muhtarlık yerimiz var ama depremde hasar gördü, yıkılacak. Muhtarlık acil değil benim için. Benim ofis var. Ben ofis de kullanırım. Acil değil ama bizden sonra gelecek arkadaşlar için iyi olur.   Bu kapsamda ilerleyen zamanlarda talep ederiz.  Diğer taraftan şehir kabuğunu kırıyor. Ama çok fazla göç alıyor. Bu şehir çok fazla göç alıyor. Göç alsın, göç alması iyidir, büyümek iyidir. Ama işte göç alırken kültürel denge olmuyor. Şehrin kullanımını, sosyal donatılarını ve şehrin belediyenin yapmış olduğu oturaklar, çöp kovaları, otobüs durakları, kamuya ait bölgelere çok zarar veriyorlar. Kırıyorlar, döküyorlar. Yani biz alışık değiliz böyle şeylere. Bu konuda biraz daha hassas davranmak lazım.”

HANİFE SARI