Deprem sonrası Yerinde Dönüşüm sürecinde yaşanan sorunlara dikkat çeken Başkan Kılıç, “Müracaatlarını geciktiren vatandaşlarımız yeterince bilgilendirilmedi. İmar izni için yaklaşık 16 ay bekletilen vatandaşlarımız mağdur edilmemeli” dedi.
“Asrın felaketini yaşadık, asrın rezaletiyle yaşamaya devam ediyoruz” diyen Kılıç, rezerv alanından yerinde dönüşüme kadar yaşanan karmaşayı eleştirdi. Kılıç, “Teslim edilen konut sayısı, sosyal donatı eksiklikleri ortada. Ancak sorumlu olarak gösterilenler hep vatandaş oluyor. Memleketi bu hale getirenlerin hiçbir kabahati yok” ifadelerini kullandı.
Cumhurbaşkanı’nın “bir yıl içinde tüm konutlar yapılacak” sözünü hatırlatan Kılıç, “Kolay değil, yüzbinlerce konutun inşası zor. Ama vatandaşın altyapı, sosyal donatı, ulaşım gibi temel ihtiyaçları karşılanmadan konut teslim ediliyor. Bu nasıl bir ihmal?” diye sordu.
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum’un ilave süre açıklamasına da değinen Kılıç, “Belediyeler imar izni vermemiş, vatandaşlar 16 ay bekletilmiş, şimdi ‘kendi yetkisi dışında sorun yaşayanlara süre verilecek’ deniyor. Bu adil değil” dedi.
Depremzedenin destek tutarının TL’nin dolar karşısında değer kaybetmesiyle eridiğine dikkat çeken Başkan Kılıç, “Vatandaşın maddi kaybı ve bürokratik engellerin sorumlusu vatandaşı suçlamak değildir” ifadelerini kullandı.
Kılıç, son olarak şu çağrıyı yaptı: “Yerinde Dönüşüm müracaat süresi en az 6 ay uzatılmalı, destek tutarı artırılmalıdır. Sürecin sona erdirilmesi Malatya’ya ihanet olur.” (Bülten)
