Yerel basına nitelikli insan kaynağı kazandırmak, hem teorik hem de uygulamalı eğitimlerle donanımlı bireyler yetiştirmek amacıyla yerel medya gazetecilik mesleğine ilgi duyan gençler ile yerel medya çalışanlarını bir araya getiren Malatya Gazeteciler ve Televizyoncular Cemiyeti, bu kapsamda Yerel Medya Akademisi’ni düzenledi. Bu kapsamda yaklaşık 90 gün boyunca devam eden eğitimlerin sonuna gelen Yerel Medya Akademisinde Final Töreni düzenlendi. Yapılan törende akademiye katılan kursiyerler sertifikalarını aldı.
“90 GÜNLÜK BİR EĞİTİM SÜREMİZ OLDU”
Yerel Medya Akademisi Final Töreni’nde konuşan Malatya Gazeteciler ve Televizyoncular Cemiyeti Başkan Vekili Cem Parlak, “ Yerel Medya Akademisinin sonuna geldik. 90 günlük bir eğitim süremiz oldu burada. Bu süreçte yapay zekayla haber yazımı ve kamera kullanımı vesaire yeni dijitalleşme ile ilgili arkadaşlara bilgilendirmeler yapıldı. Bununla ilgili şu an arkadaşlarımıza bir katılım belgesi verilecek” ifadelerine yer verdi.
“MALATYA'NIN DIŞARIYA YANSIYAN SESİ SOLUĞU OLDUNUZ”
Malatya Valiliği Basın ve Halkla İlişkiler Müdürü İbrahim Halil Kılıç ise, “Malumunuz 6 Şubat Depremleri sonrası ilimizde her şey tarumar oldu. Yeniden binalar yükseliyor, çarşılar yapılıyor. Yani fiziki olarak bir büyüme var. Ama bana göre esas olan ki az önce de yine böyle kendi aramızda bazı konuşmalar oldu. Bu fiziki büyümenin yanında bu şehrin kültürel ve sosyal dokusunun da eskiye dönmesi hatta eskisinden daha ileriye gitmesi gerekiyor. İşte bu bağlamda siz basın mensuplarına, medyaya büyük iş düşüyor. 6 Şubat deprem ilk günden itibaren hakikaten bu şehrin yeniden imar ve inşasında aksak ve eksik yönlerinde güzel eleştirileriniz oldu, haberleriniz oldu. Güzel bir şey yapılmışsa onları da anlattınız, izah ettiniz. Daha doğrusu Malatya'nın dışarıya yansıyan sesi soluğu oldunuz. Bu konuda hepinize yürüttüğüm görev itibarıyla teşekkür ediyorum. Emeğiniz, katkınız çok. Ama bundan sonra da bu sosyal ve kültürel gelişimin daha ileri seviyelere gitmesi için daha çok çalışacağız, daha çok haber yapacağız. Rutin eksikliklerin, aksaklıkların haricinde güzel bir şeyler varsa onları da işleyeceğiz. Konuyu gastronomiye getirmek istiyorum. Gastronomi konusunda iyi bir ivme yakalamıştık hakikaten. Ama bu deprem biraz onu geriye itti. Durmuyoruz, çalışıyoruz. Günlük gazetede gastronomi haberleri var, kültürel haberleri var. Malatya'da neresi gezilir, neresi görülür? Bu tür konuları devamlı yenileyelim, sıklaştıralım, bunlara bu şehrin ihtiyacı var. Gerek günlük yayınlanan gazetelerde, gerekse de internet medyasında, sosyal medyada bunları sık sık yerine getirelim. Özellikle yeni muhabir arkadaşlarımıza da ben buradan böyle bir tavsiyede bulunuyorum. Eğitim her zaman şart. Özellikle Cem Bey'in de bahsettiği gibi dijital medya olsun, diğer konular olsun yani kendini güncelleyerek bir eğitim verilmesi çok önem arz ediyor. Devamlı kendimizi yenileyeceğiz, geliştireceğiz. Bu Malatya bir şekilde tekrar eski haline gelecekse bunu da hep birlikte başaracağız. Medya dördüncü kuvvet, bu yadsınamaz bir gerçek. Her zaman basını önemsedik. Her sabah ilk işimiz medyayı takip etmek ve orada çıkarılan konuları, sorunları, eksiklikleri, aksaklıkları, ilin mülki amirine iletmek. Elimizden geldiğince de sizlere cevap vermeye, bilgilendirmeye de gayret ediyoruz. Eksik yönlerimiz olabilir, ama önemli olan samimiyettir. Telefonunuz 24 saat açık. Yine bu şekilde samimiyet içerisinde ilimizi en iyi şekilde ve en güzel şekilde dış dünyaya yansıtmak için sizlerden destek bekliyoruz. Biz de her konuda yanınızdayız. Güzel bir projeymiş. Ben katılan arkadaşlara başarılar diliyorum. Cemiyete de teşekkür ediyorum böyle güzel bir eğitim çalışması yaptığı için” diye konuştu.
“DÜNKÜ HABERCİLİKLE BUGÜNKÜ HABERCİLİK AYNI DEĞİL, SÜREKLİ GELİŞİYOR”
Basın İlan Kurumu Malatya Müdürü Haşim Poyraz da konuya dair yaptığı açıklamada şu cümlelere yer verdi , “İçişleri Bakanlığının Sivil Toplumla İlişkiler Genel Müdürlüğü ve Malatya Gazeteciler ve Televizyoncular Cemiyetinin düzenlemiş olduğu Yerel Medya Akademisine katılan arkadaşlarımız için inşallah güzel sonuçlar olmuştur. Her şeyin geliştiği gibi medya sektörü de gelişiyor. Medya sektöründe çalışan arkadaşlarımızın da bilgi kapsamlarının genişletilmesi gerekiyor. Ben Yerel Medya Akademi Projesi kapsamında yapılan bu projeyi çok önemsiyorum. Önemsememizin sebeplerinden bir tanesi dünle bugün nasıl eşit değilse dünkü habercilikle bugünkü habercilik de aynı değil. Sürekli gelişiyor. Bundan yaklaşık 5 sene önce internet medyası bu kadar aktif değildi. Herkes gazeteler ve fiziki nüshalar üzerinden haberlerini, bilgilendirmelerini alıyorlardı. Ancak günümüzde internet siteleri, internet mecrası, sosyal medyalar çok aktif bu sektörün içine dahil oldukları için burada yapılan eğitim faaliyetinde de üzerinden geçilen fotoğrafçılık, diksiyon, spikerlik, sunuculuk, kameramanlık, haberi nakşetmek, haberi redaksiyon etmek vesaire bu gibi konuların çok önem arz ettiğini düşünüyorum. Bu konuda da cemiyet başkanımıza, cemiyet başkan yardımcımıza, Sivil Toplumla İlişkiler Genel Müdürlüğüne çok teşekkür ediyorum. Çok önemli bir proje. Çok önemli bir faaliyet. İnşallah bundan sonra da bunların devamı gelir. Yerel medyamıza da katkı verir diye temenni ediyorum.”
Yapılan konuşmaların ardından programa katılan kursiyerlere sertifikaları takdim edildi. Tören, toplu fotoğraf çekimi ile son buldu.
Ayrıca program süresince katılımcılar; habercilik, kamera kullanımı, kurgu, montaj, basın hukuku, etik ilkeler, dijital medya, sosyal medya yönetimi, röportaj teknikleri gibi pek çok alanda eğitim aldı. Alanında uzman gazeteciler, akademisyenler ve medya profesyonelleri tarafından verilen eğitimler sayesinde, katılımcılar mesleki bilgi ve becerilerini geliştirme fırsatı buldu.
Muhabir: HANİFE SARI
