Şahinbey Belediye Başkanı Mehmet Tahmazoğlu’nun öncülüğünde 2020 yılında hayata geçirilen proje, hem çalışanların sağlığını korumayı hem de ekonomik açıdan katkı sağlamayı hedefliyor. Tahmazoğlu, “Sigara hem sağlığa hem cebe hem de çevreye zarar veriyor. Biz de çalışanlarımızı bu alışkanlıktan kurtarmak için böyle bir teşvik sistemi uyguluyoruz” dedi.
HEM SAĞLIK HEM DE EKONOMİK KAZANÇ
Belediye personeli, sigarayı bırakarak sadece 700 TL teşvik kazanmakla kalmıyor, aynı zamanda sigaraya harcadığı aylık ortalama 3 bin lirayı da cebinde tutuyor. Böylece sigarayı bırakan bir çalışanın bütçesine her ay yaklaşık 3 bin 700 TL ek katkı sağlanmış oluyor.
Çalışanlardan Mustafa Kaplan, uygulamanın kendisi için dönüm noktası olduğunu belirterek, “Sigara yüzünden nefes almakta zorlanıyordum. Teşvik sayesinde bırakmaya karar verdim, şimdi hem sağlığım hem maddiyatım daha iyi” ifadelerini kullandı.
MALATYA’DA DA UYGULANABİLİR
Gaziantep’te büyük ilgi gören bu örnek uygulamanın, 13 ilçesi bulunan Malatya’da da hayata geçirilmesi talep ediliyor. Vatandaşlar ve yerel sivil toplum kuruluşları, sigarasız yaşamı teşvik eden bu projenin Malatya’da da uygulanması durumunda binlerce kişinin hem sağlığını koruyabileceğini hem de ekonomik açıdan rahatlayabileceğini dile getiriyor.
MUHABİR:HÜSEYİN KOCAMAN
