2025-2026 eğitim öğretim yılının tamamlanmasıyla birlikte Türkiye genelinde milyonlarca öğrenci karne sevinci yaşarken, Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin eğitim sistemine ilişkin çarpıcı verileri kamuoyuyla paylaştı. Bakan Tekin, daha sonra yaptığı açıklamada bu eğitim öğretim yılında da fedakârlıklarıyla, örnek davranışlarıyla çocuklara aşıladıkları sevgiden dolayı öğretmenlere teşekkür etti.

Öğrencilerin 180 iş gününe denk gelen 36 hafta boyunca okullarda örgün eğitim aldığını dile getiren Tekin, “Toplam 18 milyon, net rakamıyla 17 milyon 583 bin 252 kayıtlı öğrencimiz var. Bu öğrencilerimizden 1 milyon 224 bin 135'i bu yıl itibarıyla ortaokullardan mezun olup ortaöğretim kurumlarında devam edeceklerdir. Ortaöğretimde ise 1 milyon 150 bin 911 öğrencimiz bugün itibarıyla mezun olacaklar. Hem ortaokullarımızdan mezun olup liselere hem de liselerden mezun olup yükseköğretime devam edecek gençlerimize başarılar diliyorum” ifadelerini kullandı.

Tekin, bu yıl okul öncesi ve ilkokula 1 milyon 321 bin 24 yeni kayıt planladıklarını, bunun önemli bir gösterge olduğunu belirtti.

 Eğitim öğretim yılı boyunca toplam 1 milyon 216 bin 379 öğretmenle öğrencilere hizmet vermeye çalıştıklarını kaydeden Tekin, bu öğretmenlerden 1 milyon 69 bin 826'sının resmî, diğerlerini ise özel öğretim kurumlarında görev yaptığını söyledi.

 LGS SINAVI SONUÇLARI 10 TEMMUZ'DA AÇIKLANACAK

LGS kapsamındaki merkezî sınava ilişkin açıklama yapan Tekin, şöyle konuştu:

“10 Temmuz'da sonuçları açıklayacağız. Bu yıl tercih portalında yapay zekâ destekli robotik tercih kılavuzu oluşturduk. LGS sınavında çocuklarımızın aldıkları skorlara göre, Türkiye'de sınavla öğrenci alan ortaöğretim kurumlarına nasıl tercihte bulunacakları, puanlarıyla uyumlu okulların hangileri olduğu, bu okulların ne tür imkanlarının bulunduğu gibi bilgilerin yapay zekâ destekli olarak kendilerine verildiği bir tercih robotuyla çocuklarımıza, ailelerine yardımcı olmaya çalışacağız. 10 Temmuz'da açıkladıktan sonra yerleştirme başvurularını alacağız. 5 Ağustos'ta ise yerleştirme sonuçlarını açıklayacağız.”

Yabancı dil öğrenimine destek amacıyla başlatılan “DİLİM" uygulamasına ilişkin bilgi veren Tekin, uygulamanın iki dil üzerinden kurgulandığını, Türkiye'deki yabancılara ve yurt dışındaki Türk vatandaşlarının çocuklarına Türkçe öğretmenin yanı sıra İngilizce öğretimine yönelik hazırlandığını, ilk haftasında 150 binden fazla kişi tarafından indirildiğini kaydetti.

 

“ZAMAN GEÇİRMEYE ÇALIŞMALARINI ÖNERİYORUM”

Yeni eğitim öğretim takviminin eylülde başlayacağını dile getiren Tekin, velilere ve öğrencilere şu çağrılarda bulundu:

 “Velilerimizden istirhamım, çocuklarına söyleyerek değil; bizzat kendileri yaparak ve uygulayarak örnek olmaları. Onlara 'Yapın, edin.' gibi talimatlar vermek yerine birlikte yapmaya, zaman geçirmeye çalışmalarını öneriyorum. Öğrenci arkadaşlarımıza ise şunu ısrarlı bir şekilde ifade etmek istiyorum: Hem LGS'de hem YKS'de şunu bir kez daha gördük, artık kademeler arası geçiş sınavları daha çok Türkçe okuduğunu anlama temaları üzerine odaklanmış durumda. Çocuklarımızın kitap okuma alışkanlığı hem eğitimleri hem de katılacakları sınavlarda kendilerini daha doğru ifade edebilmeleri açısından çok önemli. O yüzden yaz aylarında çocuklarımızın bol bol kitap okumalarını, bu alışkanlığı edinmelerini öneriyorum."

 Tekin, öğretmenlere teşekkür ederek, "Emekleri, çabaları, gayretleri için Allah hepsinden razı olsun. Herkese iyi tatiller diliyorum” ifadelerini kullandı.

(Bülten)