Malatya Büyükşehir Belediyesi İmar Komisyonu üyeleri ve teknik heyet, Arapgir’de devam eden imar ve koruma amaçlı planlama çalışmalarını yerinde incelemek üzere ilçeyi ziyaret etti. Program kapsamında tarihi ve kültürel değerlerin korunmasına yönelik çalışmalar değerlendirilirken, revizyon imar planı süreci de ele alındı.
KORU MAHALLESİ’NDE SAHA İNCELEMESİ YAPILDI
Malatya Büyükşehir Belediyesi İmar ve Şehircilik Dairesi Başkan Vekili Gökçek Boyraz, İmar Komisyonu Başkanı Eyüp Sağlam, komisyon üyeleri ve teknik personelden oluşan heyet, ilk olarak yakın zamanda kentsel sit alanı ilan edilen Koru Mahallesi’nde incelemelerde bulundu.
Mahallenin tarihi ve kültürel değerlerinin korunarak gelecek nesillere aktarılmasını amaçlayan Koruma Amaçlı İmar Planı çalışmaları kapsamında mevcut yapı dokusu, sokak örgüsü ve kültürel miras unsurları yerinde değerlendirildi. Teknik ekipler tarafından planlama sürecine esas oluşturacak tespitler yapıldı.
ONAR VE ORMANSIRTI MAHALLELERİ DE İNCELENDİ
Heyet daha sonra Kültür ve Turizm Bakanlığı koordinasyonunda sürdürülen çalışmalar kapsamında Onar ve Ormansırtı mahallelerinde hazırlanan Koruma Amaçlı İmar Planlarını yerinde inceledi.
Saha ziyaretlerinde koruma ve yaşatma odaklı planlama yaklaşımları değerlendirilirken, bölgenin özgün kimliğinin korunmasına yönelik yürütülen çalışmalar hakkında teknik ekipler arasında görüş alışverişinde bulunuldu.
REVİZYON İMAR PLANI MASAYA YATIRILDI
Ziyaret programının devamında Arapgir Belediye Başkanlığı’nda toplantı düzenlendi. Toplantıda ilçenin kuzey bölgesine yönelik hazırlıkları sürdürülen 1/1000 ölçekli Revizyon Uygulama İmar Planı çalışmaları detaylı şekilde ele alındı.
Arapgir Belediye Başkanı Haluk Cömertoğlu’nun da katıldığı toplantıda, İmar ve Şehircilik Müdürlüğü teknik personelleri tarafından planlama sürecine ilişkin sunum yapıldı. Mevcut plan kararları, gelişim alanları, altyapı ihtiyaçları, ulaşım bağlantıları ve bölgenin gelecekteki gelişim potansiyeli değerlendirildi.
Kurumlar arası koordinasyonun güçlendirilmesine yönelik görüş alışverişinde bulunulan toplantıda, sürdürülebilir ve sağlıklı kentleşme hedefleri doğrultusunda izlenecek yol haritası üzerinde duruldu.
CÖMERTOĞLU: ORTAK AKILLA ÇALIŞMALARIMIZI SÜRDÜRECEĞİZ
Arapgir Belediye Başkanı Haluk Cömertoğlu, ilçenin tarihi mirasını koruyarak geleceğe taşımak ve planlı gelişimini sağlamak amacıyla yürütülen çalışmaların büyük önem taşıdığını belirtti.
Büyükşehir Belediyesi heyetine teşekkür eden Cömertoğlu,
“Kurumlarımız arasındaki güçlü iş birliği sayesinde Arapgir’imizin geleceğini şekillendirecek çalışmaları ortak akıl anlayışıyla sürdürmeye devam edeceğiz”
dedi.
Gerçekleştirilen ziyaret ve teknik değerlendirmelerin, Arapgir’in tarihi dokusunun korunması, kültürel mirasının yaşatılması ve planlı şehirleşme hedefleri doğrultusunda yürütülen çalışmalara katkı sağlaması bekleniyor.
(BÜLTEN)
