BUSABAH TV Youtube kanalında yayınlanan Futbol Analiz programında spor yorumcusu Şenol Karaduman ve Aziz Yiğit Malatya futbolunun önemli isimlerinden biri olarak karşımıza çıkan Malatya Yeşilyurtspor’u konuştu. Spor yorumcuları, kulübün olağan kongresinde açıklanan gelir-gider tablosu ve şeffaflık üzerine önemli değerlendirmeler yaptı.
Konu ile ilgili değerlendirmesinde Şenol Karaduman,
“Şimdi 96 milyon gelirlerin olduğu söylendi. Tabii bu gelirler nereden geldi onları da açıkladılar. 142 milyon lira da gideri olmuş. Futbolcu gidişi, bir de tabii ki en büyük borç devre arasında o yapılan transferler. Çünkü Futbol Federasyonu'nun aldığı yüksek primler ödendi. Futbol Federasyonu'nun aldığı karar neticesinde iddiayla ilgili soruşturma başlatılan 9-10 tane futbolcunun gidişi, ondan sonra tabii bizim kulüp de hep bütün kulüpler aynı sıkıntı içerisinde yaşadı ve son olarak da 46 milyon lira bir borcu olduğu söylendi”
ifadelerine yer verdi.
“ÖNEMLİ OLAN PARANIN NEREYE HARCANDIĞININ ORTAYA ÇIKMASI”
Borcun görülmesinden ziyade paranın nereye harcandığının esas önemli olduğunu belirten Aziz Yiğit ise
“Aslında şeffaf olması doğru değil mi? Şimdi mesela geçmiş dönemlerdeki kongrelerde bunlar da okunmazdı. Kime borcumuz var kimse bilmezdi. Borcun orada görülmesi aslında fazla önemli değil. Önemli olan harcanan paranın nereye harcandığı, kime nelerin verildiği veya bu kulübe kimin katkı yaptığının ortaya çıkması. Şu anda mevcut Ramazan başkanın yönetimindeki kulübün şu anda bu yapısı içerisinde işi ne kadar şeffaf yaptıkları açık ve seçik ortaya çıktı. Benim temennim şu yani bu gelirlerin çoğaltılması lazım. Bu Malatya'nın içinde sadece iş insanları, STK'lar, fabrikatörlerle bu işi kaldırmamız da mümkün değil. Malatya'nın dışında efsane zenginlerimiz var. Valimiz ve belediye başkanlarımızın nezdinde İstanbul'da tüm partilerin vekillerinin de içinde olduğu bir oluşum yapılırsa bu Malatya futboluna katkı sunacaktır. Çünkü geçmişte bu tür toplantılar oldu ama güven ortamı yoktu. Bakıldığında Yeni Malatyaspor'un 1 milyar 300 milyon borcu var. Haydi kim ne verecek? Verdiğin zaman 200 milyon toplasan bu kulübün kurtulması mümkün değil, 300 milyon toplasan yine bu kulübün kurtulması önemli değil. Ama bugün senin de biraz önce bahsettiğin için genel kurulda sen vardın ben gelemedim, bugün görülen 46 milyon aslında şu an için yani 1 milyon dolar civarında bir para ediyor. 1 milyon dolar bile değil. Bugün bakıldığında kulüplerimizin, mesela 1. Lig'de, Süper Lig'de 3 milyona, 4 milyona, 5 milyona, 10 milyona hatta 20 milyona oynayan futbolcular var. Yani bunlar aslında çok fazla önemli değil. Önemli olan Sayın Büyükşehir Belediye Başkanımızın Sami Bey'in bu girişkenliği, bu doğrudan belediye başkanlarımızla ve Sayın Valimizle yaptıkları bu entegrasyonun sonucunda bu kulübün sonrasının yaşatılması için ne yapıp da buradaki bu ekonomiyi kaldıracak bir potansiyelin ortaya çıkması lazım. Şimdi yarın eğer yarın biz parayı bulamazsak şu an 46 milyon borcumuz var. Yarın biz kalktık transfere başladık. Futbol Federasyonu'ndan bize gelecek en fazla para, benim tahminimi söylüyorum, 30 milyonu geçmez. Siz 30 milyon geldiği zaman hadi 46 milyondan 30 çık, 16 milyon borcunuz kalır ama önümüzdeki sezon harcamalar var, transferler var, hocalar var, personel var, iaşeler var, deplasman masrafları var. Onun için bizim bir an önce bu yapısal, ekonomik yapıyı mutlaka ve mutlaka düzeltmemiz lazım. Şimdi tabii biz zaman zaman burada konuştuğumuzda belki orada bizim konuştuklarımızdan anlamayan bazı yöneticiler de var, ben bunu da duyuyorum. Sanki biz onları böyle eleştirmişiz gibi kulaktan dolma, programı izlemeden birileri bir şey söylüyor işte oradan, "Yok işte Aziz Hoca bizi eleştirmiş, yok Şenol bizi eleştirmiş." Bizim kimseye burada hesap verecek halimiz yok. Eleştirilecek bir şey yapılırsa eleştiririz. Orada bak ben ne diyorum. Ramazan başkanın bugüne kadar alışılagelmemiş Malatya Amatör Spor Kulüpleri ile ilgili bir entegrasyon toplantısı yapması yönetim kuruluyla beraber bu bir ilk. Kulüplerin yapısını, kulüplerin durumunu, Malatyaspor'un, Malatya tesislerinin durumunun ortaya konulması için yaptığı toplantı, yani Malatyaspor'da ve amatör spora bakış açısını aslında orada ortaya koydu. Biz şimdi onu yapan bir insan, bu güzellikleri ortaya koyan insan için burada güzel şeyler söylerken, orada bazı yöneticilerin ‘Ya siz işte çıkmışsınız orada bizi eleştiriyorsunuz...’ kardeşim bir izle programı! Onun bunun ağzında, onun bunun kulağında, onun bunun izlemesiyle ‘bizi eleştirmişler.’ Eleştirebiliriz hocam, kimsiniz yani şimdi? Hayır yani eleştirilmezsiniz diye bir şey var mı? Orada ne kadar doğru iş yapsanız da yanlış yaptığınız zaman eleştiririm kardeşim. Doğru yaptığınız zaman ‘Doğru yaptılar’ dediğimizde mutlu oluyorsun da, yaptığın hatayı burada eleştirdiğin zaman mı zoruna gidiyor? Onun için benim yöneticilerden ricam şu. Onun bunun lafıyla, sözüyle değil, programı izlersin. İzlemedin mi? Bunu sonradan tekrardan programı yeniden izleyebilirsin, izlersin. Bizim de bir eksiğimiz, bir hatamız varsa ararsın konuşuruz, tartışırız. Yani burada kulaktan dolma birileri ‘Yok efendim işte akşam programda Aziz Yiğit ve Şenol Karaduman işte sizi eleştirdiler.’ Yani siz eleştirilmeyecek bir insan değilsiniz ama biz burada eleştiri yapılmadan sizlere destek olma adına biz burada konuşurken tesisleşmenin yapılması, işte kulübün ekonomik şartlarının düzelmesi bunları konuşurken bir de tabiri caizse bize bir iftira nezdinde böyle açıklama yapılırsa bu açıkçası bizleri de üzer. Onun için ben şunu açık ve net söylüyorum. Doğru yaptığınız müddetçe sonuna kadar yanınızdayız, yanlış ve hata yaptığınız zaman da sonuna kadar da sizi buradan, bu ekranda olduğumuz müddetçe eleştiririz”
diye konuştu.
HANİFE SARI
