Uzmanı uyardı, araba alımını yılbaşından sonraya ertelemeyin

Malatya Galericiler Sitesi Kooperatif Başkanı İzzet Atsız otomobil piyasasını değerlendirdi. Yaptığı değerlendirmede Malatya Galericiler Sitesi Kooperatif Başkanı İzzet Atsız, “Şuan otomobil alım satımlarda baya durağan bir döneme girildi. En azından yüzde 50 düşüş var ikinci el otomobillerde. Fiyatlar şu an uygun. Almak isteyenlere tavsiyemiz şuan almaları. Araba fiyatları geri çekmez.  Yılbaşından sonra ek vergiler şunlar bunlar dünyanın masrafı gelecek. Onlarda ne olacak biniciye yani alıcıya yansıyacak. Biz isteriz ki insanlar yani niyetlenenler yılbaşı gelmeden araçlarını alsın” dedi.

EKONOMİ - 08-11-2025 11:19

Araç sahibi olmak isteyenlere yönelik önemli açıklamalarda ve tavsiyelerde bulunan Malatya Galericiler Sitesi Kooperatif Başkanı İzzet Atsız, otomobil piyasasını değerlendirdi.

“İŞLERDE YÜZDE 50 DÜŞÜŞ VAR”

Genel anlamda sıfır ve ikinci el otomobil piyasasının gidişatını değerlendiren Başkan Atsız,

“Şuan otomobil alım satımlarda baya durağan bir döneme girildi, iş yok yani bütün Türkiye genelinde soruyoruz, işler baya düştü.  En azından yüzde 50 düşüş var ikinci el otomobillerde. Şimdi bir de biliyorsunuz hayat pahalı. İnsanlar krediye ulaşamıyor, kredi çok yüksek, almak isteyenleri çeviriyor. Araç alımlarında şuanda yoğunluk olması gerekirken yoğunluk da talep de yok. Ben bunu yüksek faiz oranlarına bağlıyorum. Fiyatlar şu an uygun. Almak isteyenlere tavsiyemiz şuan almaları”

ifadelerine yer verdi.  

“İNSANLAR YILBAŞI GELMEDEN ARAÇLARINI ALSINLAR”

Bu işi yaparken bazı istenmeyen olumsuz tepkilerle de karşı karşıya kaldıklarını ifade eden Başkan Atsız,

“ Olumsuz tepkiler alıyoruz, fiyat düşecek diyorlar.  Ama Türkiye'de hiçbir şey düşmüyor artık. Bu sene yüzde 20'lere çekeceklerdi yılsonunda belli oldu ki yüzde 30'un üstünde kalacak, faizler de düşmeyecek.  Fabrika her ay kendi çapında zam yapıyor yüzde 6'sını 7'sini yapıyor. Bunlar yaptığı müddetçe de araba fiyatları geri çekmez. Şu an iyi mi? Tabii ki şu an alsalar daha iyi. Yılbaşından sonra ek vergiler şunlar bunlar dünyanın masrafı gelecek. Onlarda ne olacak biniciye yani alıcıya yansıyacak. Biz isteriz ki insanlar yani niyetlenenler yılbaşı gelmeden araçlarını alsınlar.  Faizler yüksek, şu yüksek, bu yüksek. İnsanlarımızın çoğu yüzde 70'i- 80'i krediyle alıyordu araç. Şimdi faizler yüksek, yüzde 40’larda insanlar nasıl mal mülk edinecek?”

şeklinde konuştu.

“BAYİLERİN GENELDE EN BÜYÜK ZAMMI YILBAŞINDA”

Araba sahibi olmak isteyenlere tavsiyelerde de bulunan Başkan Atsız, son olarak şu cümlelere yer verdi.

“Araba almak isteyenler yılbaşından önce alsınlar. Çünkü yılbaşından sonra ne olacağı belli değil, bunu açık açık söyleyelim. Yılbaşından sonra noter satışlarında binde iki alacak. Artı her galeride yıllık belli bir miktarda para alacak. Yani bunların hepsi biniciye yansıyacak. Yani bir an önce araba almalarında fayda var. Şu an en ölü dönemi. Yılbaşından sonra bayilerin de genelde en büyük zammı yılbaşında yaptıkları için ben isterim ki biniciler şu an arabalarını alsınlar.”

MUHABİR: HANİFE SARI

 

Günün Diğer Haberleri