Meme kanseri, erken teşhis edildiğinde büyük ölçüde tedavi edilebilen hastalıkların başında geliyor. Ancak uzmanlara göre birçok kadın düzenli kontrollerini ihmal ettiği için hastalık çoğu zaman ileri evrelerde fark edilebiliyor. Erken tanının tedavi başarısını önemli ölçüde artırdığına dikkat çeken uzmanlar, özellikle belirli yaş gruplarında tarama programlarının aksatılmaması gerektiğini vurgularken Malatya Eğitim ve Araştırma Hastanesi (MEAH) Radyoloji Uzmanı Uzm. Dr. Rukan Karaca, meme kanserinin görülme sıklığı, risk faktörleri ve düzenli taramaların önemi hakkında önemli açıklamalarda bulundu.
Karaca, erken teşhisin hayat kurtardığını belirterek kadınların kendi kendine muayene alışkanlığı kazanması ve önerilen aralıklarla mamografi yaptırmasının büyük önem taşıdığını ifade etti.
Meme kanserinin kadınlarda en sık görülen kanser olduğunu belirten Radyoloji Uzmanı Uzm. Dr. Rukan Karaca, her 8 kadından birinde meme kanserinin rastlandığını söyledi.
“SAĞLIĞINIZ SİZİN ELLERİNİZDE”
Meme kanseri taraması amacıyla 40 yaş ve üzerindeki kadınlara 2 yılda bir kez mamografi tetkiki yaptırmalarını önerdiklerini dile getiren Dr. Karaca,
“Daha nadir olmakla birlikte erkeklerde görülebilmektedir. Erken teşhis hayat kurtarmaktadır. Bu nedenle öncelikle hangi yaşta olursa olsun kişinin kendi kendini belli aralıklarla elle kontrol etmesi ve şüphelenilen durumlarda mutlaka uzman bir doktora görünmesi gerekmektedir. Ayrıca meme kanseri taraması amacıyla 40 yaş ve üzerindeki kadınlara 2 yılda bir kez mamografi tetkiki yaptırmalarını öneriyoruz. Çünkü mamografi meme dokusunda elle hissedilemeyen anormallikleri tespit etmemizi olanak sağlamaktadır. Aile öyküsü olanlarda ve genetik yönden riskli olanlarda meme kanseri taraması daha erken yaşta başlamalıdır. Erken tanı hayat kurtarmaktadır. Korkmak yerine kontrollerinizi ihmal etmeyin. Unutmayın sağlığınız sizin ellerinizde”
şeklinde konuştu.
HÜSEYİN KOCAMAN