Malatya’da kışı rahat geçirebilmek için bir takım hazırlıklar vatandaşlar tarafından yapılmaya başlandı. Bu noktada kırsal kesim başta olmak üzere ilin hemen hemen her yerinde yakacak odunlar kesilmeye veya alınmaya başlandı.
Özellikle kırsalda kışı rahat geçirebilmek için yapılan bu hazırlıklar son derece önemli görülmekte. Çünkü her yer ne yazık ki doğalgaza hala ulaşabilmiş değil. Bu yüzden en önemli kış hazırlıkları arasında öncelik yakacak odunlara verilmektedir.
“EN ÖNEMLİ KIŞ HAZIRLIĞIMIZ BAHÇELERİMİZDEN ELDE ETTİĞİMİZ YAKACAK ODUNLAR”
Konuyla ilgili konuşan Topsöğüt sakinleri,
“Kış hazırlıklarımız başladı. Bulunduğumuz alanda doğalgazımız olmadığı için en önemli kış hazırlığımız bahçelerimizden elde ettiğimiz yakacak odunlar. Onları alıp sobaya göre küçültüyoruz sonrada kullanıyoruz. Bazıları kışın yakacak olarak sadece odun kullanırken bazıları da buna ilave olarak kömür kullanmakta. Eskiden herkes tezek dediğimiz yakacağı kullanırdı şimdi onu yapan neredeyse çok az kişi var ondan artık onu kullanmıyorlar. Çırpı da genelde odunları tutuşturmak için kullanılıyor ya da çırpılar çingene sobalarda yemek yapmak için ve köylerde saclarda ekmek yapımı için kullanmakta. Elde ettiğimiz odunları ve çırpıları bahçelerden taşıdıktan sonra diğer aile bireyleriyle toplu bir şekilde istiflenecek yere bırakıyoruz”
şeklinde konuştu.
MUHABİR: HANİFE SARI