BUSABAH TV Youtube kanalında yayınlanan Futbol Analiz programında spor yorumcusu Şenol Karaduman ve Aziz Yiğit Malatya futbolunun önemli isimlerinden biri olarak karşımıza çıkan Malatya Yeşilyurtspor’u ve Malatyaspor ile birleşme sürecini ele alarak çarpıcı değerlendirmelerde bulundu.
Konuyla ilgili programda Malatya Yeşilyurtspor'un olağanüstü genel kuruluna yönelik bazı değerlendirmelerde bulunan ve birleşme detaylarını değerlendiren Aziz Yiğit,
“Malatya Yeşilyurtspor'un olağanüstü genel kuruluna yeni yönetim acaba dışarıdan yeni yöneticiler alırlar mıydı, almazlar mıydı bu kamuoyunda konuşuluyordu. Hemen hemen geçen yılın yönetiminin yüzde 90'ına yakınını tekrar seçildi. Burada aslında bu olağanüstü genel kurulun yapılmasında birinci amaç şuydu. Mali kongreyi arada çıkarmak. Dolayısıyla efsane Malatyaspor'la bir birleşme eğilimi... Zaten bunun çalışmasını Büyükşehir Belediye Başkanımız Sami Er, Malatyaspor Kulüp Başkanı Muhammed Güner'le bunu önceden konuşmuş, altyapısını yapmışlardı. Haşim Karadağ ve İlhan Kavuk'un temlikleri kaldırması zaten bu gerçekten olağan bir şey. Şimdi asıl sonuç şu. Süreç tabii bir iki ay içerisinde belli olur. Gelecek yıl Malatya Yeşilyurtspor, Malatyaspor kulübü ismiyle ligde devam eder mi etmez mi onunla ilgili sanırım Hukuk Kurulu'na gidecek. Çünkü bu bir süreçle alakalı. Yani hemen siz kongreyi yaptınız, tüzüğü değiştirdiniz, işte tüzüğü, genel kurulun tutanaklarını işte vesaire bunları Türkiye Futbol Federasyonu'na gönderdikten sonra zaten bunu Hukuk Kurulu'nda inceliyor. Hukuk Kurulu uygun gördüğü takdirde Malatya Yeşilyurtspor gelecek yıl Malatyaspor arması ve logosu, rengini de geçen yıllarda işte Malatyaspor'un rengi sarı-kırmızı-siyah iken bu sefer sarı-kırmızı-beyaz oldu. Yani Malatya Yeşilyurt'tan beyaz alındı, sarı-kırmızı da Malatyaspor'dan alınmış oldu. Aslında süreç gerçekten Malatyalı sporseverler için, Malatya'nın içinde, Malatya'nın dışında, yurt dışındaki Malatyalılarla alakalı gerçekten müthiş bir sevindirici benim köşe yazımda da belirttiğim devrim niteliğinde bir karar oldu. Sonuç itibariyle olur mu olmaz mı zaten Hukuk Kurulu'nda eğer "olur" kararı çıkar ise mutlaka Malatyaspor olarak seneye liglerde artık efsane Malatyaspor'on o logosunu ve ismini göreceğiz. Kamuoyunun da açıkçası beklentisi bu. Şimdi tabii şöyle bir durum var. Senin de biraz önce belirttiğin gibi işte futbolcu alacakları var, bazı kulüp alacakları var. Yabancı bir futbolcumuzun alacağı var, daha önceki programda söyledim. Çekoslovak oyuncu Jirí Mašek'in 40 bin dolara yakın o zaman alacağı vardı, o duruyor. Personel alacakları var, bunların faizleri var. Ama şu bir gerçek. Geçen yıl Malatya Yeşilyurtspor'un ligin ikinci yarısında yaptığı hamlede ekonomik olarak da yaptığı katkıları herkes biliyor. Bunun rakamsal olarak burada aslında konuşmanın da fazla bir anlamı yok. Çünkü dananın altında buzağı arayan insanlar var. Sosyal medya fenomenleri her gün farklı farklı açıklamalar, farklı farklı konuşmalarla insanların kafasını karıştırıyorlar. Ama sevindirici olan, asıl olan, doğru olan neydi? Öncelikle Malatya Yeşilyurt'un ligde kalmasıydı. Sonrasında B planı acaba 2. Lig'e çıkabilir miyiz onunla alakalı işte iki tur atladı, en son finalde kaybetti. Oraya kadar gelmeleri bile bence başarıydı. Bu süreç içerisinde belki ekonomik olarak biraz fazla bir masraf oldu ama gerekliydi. Ben bunu açıkçası geçen programda söyledim. Çünkü o masraflar yapılmamış olsa, o harcamalar yapılmamış olsa açıkçası Malatya Yeşilyurt takımı, geçen yıl dört tane takımın düştüğü ligde kalma ihtimali biraz zayıftı. Sevindirici olan, sonrasında bu görüşmeler oldu. Burada paragraf açmak istiyorum. Muhammed Güner BAL Ligi'nde Malatyaspor'da ilk yıllarda hakikaten çok çok iyi işler yaptı, çok büyük paralar harcadı ama son iki yılda hakikaten sıkıntılara düştü. Gerçekten büyük mücadeleler vermesine rağmen bir türlü işi rayına oturtamadı. Sonuç itibariyle derler ya mühür kimdeyse Süleyman odur. Muhammed Güner'in Sayın Belediye Başkanımızla yaptığı istişareler sonrasında Haşim Karadağ'ın işte geçmişte ne oldu ne olmadı artık ben geçmişini fazla irdelemek istemiyorum. Çünkü geçmişi konuştuğumuz zaman inanın çok çok şeyleri konuşmamız lazım. Ama son Haşim Karadağ başkanın yaptığı hamle bence olumlu, doğru, güzel bir hamle oldu. Yani temliki kaldırması, temliki kaldırdıktan sonra evrakları Serkan Bey'e teslim etmesi güzel oldu. Sanırım Serkan Bey zaten avukat, hukukçu; o da bu işlerle ilgileniyor. Bunun dışında Malatyaspor'un eski futbolcularının alacakları, kulüp alacakları, personel alacakları ile ilgili de bence muhtemelen 25 - 30 milyon civarında bir borç gözüküyor temlikler kalktıktan sonra. Onunla alakalı iyi bir çalışma yaparlarsa bunu da hemen hemen yarı fiyatına belki düşürürler diye düşünüyorum. Ama kamuoyunun son zamanlardaki sevinci, kamuoyunda o sporu, Malatyaspor'u müthiş derecede takip eden insanlar bana her gün yazıyorlar: "Abi Allah razı olsun sizlerin de katkısı oldu, siz de işte kamuoyu oluşturdunuz, siz de konuştunuz, yazdınız, çizdiniz." Bizim buradaki tek işimiz şu. Malatya futboluna nasıl bir katkı yaparız? Bizim tek amacımız Malatya futbolunu nasıl doğru bir raya oturturuz. Borçsuz, sıfır borçlu bir kulüp yaparız. Benim önceliğim şu. Allah nasip eder Malatyaspor logosu ve Malatyaspor kulübünün ismi 3. Lig'de eğer ortaya çıkarsa, zaten borçlar bittikten sonra artık sıfırdan ortaya çıkan bir Malatyaspor'da yavaş yavaş kısa, uzun, orta vadede, orta-uzun vadede bu takımı nasıl yaparız?”
ifadelerine yer verdi.
“TRANSFERLER KONUSUNDA MUTLAKA DOĞRU TERCİHLERİ YAPMAMIZ LAZIM”
İsim değişikliği olduktan sonra iyi bir takım oluşumu için yapılması gerekenlerden de söz eden Aziz Yiğit,
“Belki inşallah isim değişikliği olduktan sonra iyi bir takım oluşur, iyi bir teknik heyet oluşur. Geçen iki kadrodan kim kalır kim kalmaz onu bilmiyorum. Birçok oyuncunun zaten 4 aylık, 5 aylık anlaşma yapan oyuncuların bazı kulüplerle anlaştıklarını gözlemliyoruz. Geçen yıldan bazı oyuncuların herhalde tekrardan devam edecekleri var, bazıları sözleşmesi devam edenler var. Devre arasında yapılan transferler, devre arasında yapılan hamleler kötü de çıksa yönetimi fazla suçlayamazdık. Ama sezonun başında kamplar başlamadan, ligler başlamadan hata yapma şansımızın olmaması lazım. Yani antrenör konusunda, teknik adam konusunda, transferler konusunda mutlaka ve mutlaka doğru tercihleri yapmamız lazım. Bizim artık bundan sonraki hedefimiz Malatyaspor isminin konuşulması, transferlerin kaliteli olması ve direkt 2. Lig'e çıkması. Malatyaspor kulübünün eğer bu şansı, bu oluşumu Sami Başkan, İlhan Başkan ve Bayram Başkan eğer bu oluşumu yaparlarsa ben son yıllarda açık ve net söylüyorum. Bu kadar beraber çalışan, bu kadar birbiriyle uyuşan belediye başkanları sürecine ben şahit olmadım. İnşallah hem Sayın Valimizi de buna ilave edebiliriz. İnşallah bu birliktelik, belediye başkanlarımızın ve Sayın Valimizin birlikteliği Malatya'daki sporu, başta profesyonel futbolu, sonra bölgesel ligi, arkasından amatör takımları, amatör ligleri, tesisleşmeyi tekrardan geçmişte yapılanların birkaç katı üzerini yapıp Malatya futbolunu tekrardan eski seviyelere getirebilir miyiz? Çünkü Avrupa'da oynayan bir Malatyaspor vardı. Galatasaray'ı, Fenerbahçe'yi, Trabzon'u hem sahalarında hem içeride yenen bir Malatyaspor vardı, Avrupa kupalarında oynayan bir Malatyaspor vardı. Yani Malatya açıkçası bunları özledi. Tek temennimiz bu ismin bir an önce değişmesi, Malatyaspor isminin ve logosunun ortaya çıkması. Ondan sonra periyodik şekilde geri kalan olayları yavaş yavaş halledecekler diye düşünüyorum”
diye konuştu.
TÜRKAN YILDIZ KAYA