Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu, “Evde Sağlık ve Palyatif Bakım Hizmetlerinin Sunumu ve Koordinasyonuna İlişkin Yönetmelik”in yürürlüğe girdiğini belirterek, evde sağlık hizmetlerinde yeni bir dönemin başladığını duyurdu.
EVDE SAĞLIK VE PALYATİF BAKIM TEK ÇATIDA TOPLANDI
Türkiye Yüzyılı vizyonu doğrultusunda sağlık altyapısını güçlendirmeye devam ettiklerini ifade eden Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu, göreve geldikleri günden bu yana sağlık alanında 133 mevzuat düzenlemesini hayata geçirdiklerini söyledi.
Yeni yönetmelikle evde sağlık ve palyatif bakım hizmetlerinin entegre edildiğini belirten Memişoğlu, böylece vatandaşlara daha bütüncül bir sağlık hizmeti sunulacağını kaydetti.
TEDAVİLER EV ORTAMINDA SÜRDÜRÜLEBİLECEK
Yönetmelik kapsamında sağlık kuruluşlarında tedavi planı oluşturulan ve ilk uygulaması yapılan hastaların, hekim onayı doğrultusunda evlerinde de sağlık hizmeti alabileceğini belirten Memişoğlu, sonda uygulamaları ile bazı girişimsel işlemlerin de uygun hastalarda ev ortamında sürdürülebileceğini ifade etti.
Kardiyovasküler, nörolojik, ileri evre kronik ve nadir hastalıklara sahip vatandaşların yara ve yanık bakımı, tetkik işlemleri, reçete düzenlenmesi ile ilaç, mama ve bez raporlarının yenilenmesi gibi hizmetlerden kesintisiz şekilde yararlanabileceğini söyledi.
BAŞVURULAR DİJİTAL SİSTEMLE TAKİP EDİLECEK
Başvuru süreçlerinde de yeni kolaylıklar sağlandığını belirten Memişoğlu, Evde Sağlık Hizmetleri İletişim Merkezi (ESHİM) üzerinden yapılan başvuruların eş zamanlı olarak ilgili koordinasyon merkezleri ve aile hekimlerine iletileceğini açıkladı.
Yeni düzenleme kapsamında kurulacak koordinasyon birimleri ve dijital entegrasyon sistemleri sayesinde sevk, kabul ve taburculuk süreçlerinin daha hızlı ve planlı şekilde yürütüleceğini vurgulayan Memişoğlu, yeni yönetmeliğin vatandaşlara ve sağlık camiasına hayırlı olmasını diledi.
(MHA)