BUSABAH TV Youtube kanalında yayınlanan Futbol Analiz programında spor yorumcusu Şenol Karaduman ve Aziz Yiğit Malatya futbolunun önemli isimlerinden biri olarak karşımıza çıkan Malatya Yeşilyurtspor ve Yeni Malatyaspor hakkında konuşarak önemli değerlendirmeler yaptı. Değerlendirmelerinde takımlara yapılan sponsorluk üzerine duran spor yorumcuları önemli noktalara dikkat çekti.
Konuyu değerlendiren Şenol Karaduman sponsorluğun güzel bir şey olduğunu, teşvik nitelediğinde olduğuna vurgu yaparken Aziz Yiğit ise,
“Şimdi Yeni Malatyaspor da bu memleketin takımı. Geçmişte Adil Gevrek bu kulübü sıfır seviyeye getirdi diye orada iyi niyetine çalışan insanları yüzüstü bırakmanın da bir anlamı yok. Şimdi ben aslında şuna vurgu yapmak istiyorum Malatya Yeşilyurtspor’un Malatyaspor olduğu zaman oranın bir kere hedefi belli. Tek hedefleri ne? Malatyaspor isminin tekrardan yeniden 2. Lig, 1. Lig, Süper Lig'e kadar devam etmesi. Eğer bu başarılırsa siyaseti yapan da kazanır, belediye başkanı olan insanlar, bu oluşumu yapan insanlar da kazanır. Dolayısıyla Malatyaspor kamuoyunun ve Malatya kamuoyunun onlara bakış açısı daha pozitif olur. Ama Yeni Malatyaspor kaderine terk edilmiş tesisi yok, sahası yok, aracı yok, işte futbolcu yemeği yok. Futbolcuya veyahut da yönetime diyelim şuradan buradan destek geliyor diyelim Malatya Yeşilyurt'a. Şimdi o da kulüp, o da Malatya'nın kulübü. Şimdi siz Adil Gevrek'in ve sonrasındaki uzantılarının bu kulübü sıfır seviyesine getirdiği, bu kulübün şu anki yapısı içinde olan insanları günah keçisi yapıp da ‘biz size bir şey yapamayız, biz size destek olamayız’ demek de bence yanlış. Yani ben bir spor adamı olarak şunu söyleyeyim. Geçmişte bu yaşandığı için söylüyorum, Ahmet Çakır başkanın döneminde o zaman Malatyaspor hakikaten bugünkü Yeni Malatyaspor'un durumundaydı. Belediyespor da şu anki Malatya Yeşilyurt'un durumunda, yani tarih tekerrürden ibaret, aynısı oluyor. O günkü şartlarda bir toplantı yaptılar. Ben de kulübün içindeydim. Ahmet Çakır Başkan, Mehmet Emin Katipoğlu ve ben üçümüz yaptık toplantıyı. Malatya Yeşilyurt'un hedefi, Yeni Malatyaspor olduğu dönemde hedefi tamamen borçsuz bir kulüp, işte 2. Lig, 1. Lig, Süper Lig'e vesaire oraya kadar çıkacak bir yapısı var. Ama efsane Malatyaspor'un transfer tahtası kapalı. Oradaki Orduzu Pınarbaşı’nı o günkü şartlarda belediyede çünkü o tesislerin hepsi belediyenin, özel idarenindi. Özel idareden de Büyükşehir Belediyesi'ne kapanınca ne yaptılar? Yeşiltepe'deki tesisleri Malatyaspor'a verdiler, Orduzu Pınarbaşı'ndaki Nurettin Soykan Tesisleri'ni Yeni Malatyaspor'a verdiler ve maddi olarak da o günkü şartlarda 800 milyar o zamanın parası Yeni Malatyaspor'a yardım edecekler, 200 milyar da Malatyaspor'a yardım edecekler. Şimdi bugün tablo aynı”
ifadelerine yer verdi.
“GEÇMİŞİN FATURASI KULÜBE KESİLMEMELİ”
Sözlerine devam eden ve her iki takımada yardım yapılması gerektiğini kaydeden Aziz Yiğit,
“Bugün diyelim ki 100 milyon Malatya Yeşilyurt'a yardım yapıldı, destek yapıldı. 30 milyon da Yeni Malatyaspor'a yardım yapılması lazım. Şimdi açık ve net konuşmak lazımsa elindeki futbolcuları, kiralıktan gelenler, mevcut futbolcuları, elindeki şu an 25'e yakın futbolcu olduğu söyleniyor. Bunları orada tutamadıkları takdirde bu takımın geleceği çok kötü. Şimdi sözleşmesi devam edenler var. Diyelim ki şimdi benim sözleşmem var, sen şimdi bana gelecek sene için neye anlaşmışsın? 2 milyon liraya anlaşmışsın. Yüzde 30'unu peşin hemen hesabıma yatırmadın mı? Onun dekontunu Türkiye Futbol Federasyonu'na ibraz etmediği zaman futbolcu notere gider, ihtarnameyi çeker, serbest kalır. Hem alacaklı olur hem de boşta kalır. Onun için Yeni Malatyaspor kulübünün şu an ilk yapacağı iş bir tesis, iki ulaşım ve konaklama, üç futbolcuların ödeneği, futbolculara verilecek paranın bir an önce ortaya çıkması. Bunları halletmedikleri müddetçe yarın, geçen yılki gibi 8., 9., 10. maçta bu takım lige giremezse hakikaten yazık olur. Onun için bir tesis Yeni Malatyaspor'a. Malatya Yeşilyurtspor'a Yeni Malatyaspor'un yapılan eski tesisi zaten onlara verilmiş. Çünkü oranın içerisine 10 milyondan fazla bir masraf yapıldı, buna biz de şahidiz. Ama Nurettin Soykan Tesisleri'nin çok masrafı var ama ne olur ne olmaz sezona kavuşması lazım. Çünkü Yeni Malatyaspor kulübü otelde mi kalacak, nerede kalacaklar? Bunlar aslında zor işler. Şimdi bugün bakıldığında Haziran ayının sonuna geldik. Temmuz – Ağustos’un sonunda idmanlar başlar. Yeni Malatyaspor eğer Nurettin Soykan Tesisleri'nde kalacaksa oranın bir an önce başlaması lazım. Başlayıp başlamadığını da bilmiyoruz, kamuoyuna bir açıklama da gelmedi. Nasıl olacak? Profesyonel bir takım. Bunların kampı var, bunların dinlenmesi var, bunların beslenmesi var. Yani siz Malatya Yeşilyurtspor Kulübü tamam kurtardık her şey dört dörtlük, Yeni Malatyaspor'u da götürün kapının önüne atın. Yani böyle bir anlayışa ben açık ve net söyleyeyim, ben buna karşıyım. Şimdi bak şunu söyleyeyim; bu kulübü bu duruma getirenleri Malatya'da en fazla eleştiren insanlardan biri biziz. Adil Gevrek'i her zaman eleştirdik, o günkü siyasileri eleştirdik, bu kulübü bu duruma kim getirdiyse hepsini eleştirdik. Ama Allah'ın bir kulu bu insanlara karşı çıkıp da ‘Siz yanlış yapıyorsunuz’ demedi, bunu bir tek biz söyledik. Hatta zaman zaman hakaretlere uğradık, zaman zaman bizi eleştirdiler. Ama bugün bakıyorum onların faturası şu andaki mevcut Yeni Malatyaspor'a fatura edilirse bu güzel bir şey değil. Yazık olur, günah olur. Yeni Malatyaspor kulübünü severiz sevmeyiz, oradaki insanları eleştirebiliriz, yani oradaki insanlara ters de düşebiliriz ama Yeni Malatyaspor kulübüne bir tesis lazım. Oradaki takıma da, Yeşilyurtspor'a destek olunacaksa onlara da, az da olsa onlara da destek olunması lazım. Yoksa o zaman ‘kapatın’ deyin. Eğer destek olunmayacaksa yazık günah olur yani. İlhan başkanın, Sami başkanın, Bayram başkanın, Sayın Valimizin bu takımın bu oluşumunda çok büyük emekleri var, büyük çaba sarf ediyorlar. Ama siz kaş yaparken göz çıkarırsanız bu doğru bir şey değil. Yani düne kadar Yeni Malatyaspor'un etrafında dolaşıp bugün Malatya Yeşilyurt'un içinde olan bazı insanlar da var. Siz oradaki insanlara, oradaki futbolculara, oradaki personele, oradaki yöneticiye eğer yok hükmünde bakarsanız, onları insan yerine koymazsanız bu ayıp, bu ayıp da sizin ayıbınızdır”
şeklinde konuştu.
HANİFE SARI