“Bilim Merkezi projesini hayata geçiriyoruz”

Malatya Büyükşehir Belediye Başkanı Sami Er, DENEYAP Havacılık ve Uzay Teknolojileri Dönem Sonu Proje Şenliği'nde Bilim Merkezi projesini hayata geçireceklerini belirterek, gençlerin bilim ve teknolojiyle buluşacağı yeni bir merkez kurulacağını açıkladı.

GÜNDEM - 27-06-2026 15:02

Malatya Büyükşehir Belediye Başkanı Sami Er, DENEYAP Havacılık ve Uzay Teknolojileri Dönem Sonu Proje Şenliği'ne katıldı. Gençlerin projelerini inceleyen Er, Bilim Merkezi projesini hayata geçirmeye hazırlandıklarını söyledi.

Gençlik ve Spor Bakanlığı, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, TÜBİTAK ve Türkiye Teknoloji Takımı Vakfı iş birliğiyle yürütülen DENEYAP Teknoloji Atölyeleri Projesi kapsamında Malatya Beydağı Gençlik Merkezi'nde "Havacılık ve Uzay Teknolojileri Dönem Sonu Proje Şenliği" düzenlendi.

Programa Malatya Büyükşehir Belediye Başkanı Sami Er ve eşi Sevgi Er de katıldı. Üç aşamalı seçim sürecini başarıyla tamamlayarak DENEYAP Teknoloji Atölyesi öğrencisi olmaya hak kazanan gençler, yıl boyunca geliştirdikleri projeleri sergiledi. Şenlikte 20 ortaokul takımı, "sürdürülebilir yaşam kapsülü" prototiplerini tanıttı.

"GENÇLERİMİZ İÇİN BİLİM MERKEZİ KURUYORUZ"

Programda konuşan Başkan Sami Er, Türkiye'nin bilim ve teknoloji alanında önemli bir noktaya ulaştığını belirterek, Milli Teknoloji Hamlesi'nin gençlerin katkısıyla güçlendiğini ifade etti.

Malatya'da gençlerin bilimsel çalışmalarını destekleyecek yatırımlara devam ettiklerini vurgulayan Er,

"Hazırlıklarını tamamladığımız Bilim Merkezi projemizi hayata geçireceğiz. Bu merkezde gençlerimiz bilimle, teknolojiyle ve üretimle buluşacak, kendilerini daha da geliştirme imkânı bulacaklar"

dedi.

PROJELERİ İNCELEDİ, ÖDÜLLERİ TAKDİM ETTİ

Konuşmasının ardından eşi Sevgi Er ile birlikte öğrencilerin hazırladığı projelerin yer aldığı stantları gezen Başkan Er, çalışmalar hakkında bilgi aldı. Program sonunda proje yarışmasında dereceye giren takımlara madalya ve başarı belgelerini takdim etti.

(BÜLTEN)

Günün Diğer Haberleri