Malatya Damızlık Koyun Keçi Yetiştiricileri Birliği Başkanı İhsan Akın, küçükbaş hayvan yetiştiricilerinin sorunlarını bu kez de yerinde dilde getirdi. Yeşilyurt ilçesine bağlı Bürücek Yaylası’nda yetiştiricilerin sorunlarını anlatan Akın, önemli açıklamalarda bulundu.
Bazı yetiştiricilerin hayvanları için Bürücek Yaylası’nı yıllardır kullandığını ifade eden Akın, yetiştiricilerin bu yaylada üretim yaptığını söyledi.
“ÇOK GÜZEL BİR ÜRETİM YAPILIYOR”
Yetiştiricilerin yaylada yaşadığı sorunları anlatan Akın, “Burada yıllardır su problemleri devam ediyor. Buranın su, tuvalet, sosyal ihtiyaçları var. Bu konuda Tarım İl Müdürlüğüyle görüşüp, buradaki problemleri önümüzdeki süreçte Mera Müdürümüzle çözmeye çalışacağız. Su ile ilgili problemlerin çözülmesi noktasında, bazı eksiklerin tamamlanması gibi konuların bir an önce giderilmesi gerekiyor. Buraya bir an önce Mera Islahı Projesi kapsamında sondaj vurulması konusunu dile getiriyoruz. Bunu da değerlendireceğiz. İnşallah Tarım İl Müdürü ve ekibini de buraya getireceğiz. Çünkü burada imkânsızlıklar içerisinde çok güzel bir üretim yapılıyor. Bu arkadaşlarımızla devletimizle, Cumhurbaşkanımızla, Bakanlığımızla her zaman üretenin sonuna kadar yanındayız. Eksikleri, sıkıntı ve sorunları da gidermek için buradayız. İnşallah önümüzdeki süreçte de bu problemleri elbirliğiyle, gönül birliğiyle çözeceğiz” şeklinde konuştu.
“KÜÇÜK BİR EK GELİR ELDE EDİYORUZ”
Elde ettikleri gübreleri fidancılara sattıklarını dile getiren Adem Baştürk isimli yetiştirici, “Malatya’daki çiçek ve fidan satıcılarına torbasını 50 TL’den veriyoruz. Hayvanların altından çıkan gübreleri kurutarak Malatya’daki fidancılara satıyoruz. Küçük bir ek gelir elde ediyoruz. Şu anda yaklaşık 200 torba gübre var. Bu konuda çiçekçiler genellikle küçükbaş hayvan gübresini tercih ediyorlar. Büyükbaş hayvan gübrelerini de genelde tarlalarda kullanıyorlar. Koyun gübresi en fazla tercih edilen gübredir. Yılda yaklaşık 30 bin TL civarında ek bir gelir elde edebiliyoruz” diye konuştu.
“ŞİMDİYE KADAR BİR DESTEK GÖRMEDİK”
Yaşadıkları sorunları anlatan Hacı Ali Baştürk isimli yetiştirici de, “Bürücek Yaylası’na havalar ısınınca gelmeye başlıyoruz. Suyumuz yok, çadır sorunu yaşıyoruz. Burada hayvancılık yapıyoruz. Burada suyumuz yok. Eşeklerle su taşıyoruz. Yetkililere sesleniyoruz. Allah rızası için bize bakın. Geçen yıl 20 bin liraya su borusu getirdik. Borular tıkandı. Gücümüz boru almaya yetmiyor. Koyun satıp boru aldıktan sonra koyunu neden yetiştirelim. Çünkü bize faydası olmuyor. Bize destek verilsin biz de üretim yapalım. Su için destek istiyoruz. Şimdiye kadar da bu konuda destek göremedik” şeklinde konuştu.
“EN BÜYÜK SORUNUMUZ SU”
Devletten destek beklediklerini ifade eden Ramazan Baştürk isimli yetiştirici ise, “50 nüfusu bu sürülerin geliriyle geçiniyor. Devlet destek bekliyoruz. Çadır desteği, su desteği istiyoruz. Mümkünse kalıcı yerler yapılsın bize destek olsunlar. Biz de üretim yapalım. Burada su yok, tuvalet yok, gölgelik yok. Bu konuda devletimizden yardım istiyoruz. Bir sondaj vurulsa su çıkar. Yüksek gerilim diye elektrik verilmiyor. En büyük sorunumuz su. Su olursa banyomuz, tuvaletimiz olur. Bu ihtiyaçları kendi gücümüzle yapamıyoruz” söylemine yer verdi.
Muhabir: HÜSEYİN KOCAMAN